„Největší nárůst jsme zaznamenali mezi pasažéry ze zemí Evropy a Blízkého východu. Podle aktuálních čísel očekáváme, že by se celkový nárůst počtu odbavených cestujících za rok 2015 mohl pohybovat okolo tří procent,“ sdělil deníku E15 šéf mateřského Českého aeroholdingu Václav Řehoř.
Pozitivní vývoj pasažérských statistik připisuje vedení letiště zejména dvěma skutečnostem. Oproti loňsku byly zavedeny některé nové linky, například na pařížské letiště Orly nebo istanbulské Sabiha Gökcen. Na některých stávajících linkách, například do Londýna, Říma či Dubaje, navíc letecké společnosti posílily kapacitu.
3,6 procenta pasažérů letos meziročně přibylo pražskému letišti
Největší nárůsty letos vykazují linky na londýnské letiště Stansted, římské Fiumicino, do Dublinu, Dubaje a Tel Avivu. Průměrná obsazenost všech letů v prvním čtvrtletí 2015 se meziročně zvýšila o čtyři procentní body na jednasedmdesát procent.
Ve srovnání s regionálními rivaly Praha zásadně nevyčnívá. Klesající trend zaznamenali ve Vídni, kde za první kvartál přišli hlavně kvůli ruské krizi meziročně o téměř tři procenta cestujících. Celkem jich odbavili 4,3 milionu.
Naopak jako středoevropský tygr se začíná prosazovat Budapešť, která po krachu Malévu v roce 2012 zaznamenala výrazný propad. První letošní kvartál ale přinesl dosud nevídaný růst o téměř 13 procent.
Letištěm Ference Liszta prošlo 1,97 milionu lidí, jde o nejsilnější první čtvrtletí v historii přístavu. Lídrem na budapešťském letišti je Wizz Air, který zde letos umístil už deváté letadlo. Posilovaly zde ale i další v pořadí, Ryanair, Lufthansa, easyJet, Norwegian, Air France, Germanwings či British Airways.