Léto na Letišti Václava Havla Praha: Nové linky a více sedaček

Boeing 767 Delta Airlines na ruzyňském letišti

Boeing 767 Delta Airlines na ruzyňském letišti Zdroj: E15 Stepan Bruner

Letní letový řád, který začal platit v neděli, přinese pražskému mezinárodnímu letišti hned několik novinek. K nejzajímavějším patří dálkové linky. České aerolinie (ČSA) se na základě spolupráce s Korean Air vydají začátkem června poprvé do Soulu, Delta Air Lines utnuly spekulace a po zimní přestávce obnoví koncem května přímou linku Praha–New York. Počet frekvencí se může vyšplhat až na sedm týdně, v polovině října ovšem provoz na jediném přímém spoji do Ameriky opět utichne.

Oproti loňskému létu v letovém řádu přibyly například přímé linky ČSA a Darwin Airlines do Florencie, AirBaltic do Rigy, Alitalie do Říma, SAS do Helsinek a Kodaně nebo ČSA do Permu, Nice a Mnichova. „Registrujeme meziroční nárůst sedačkové kapacity o zhruba pět procent. Mezi destinace s nejvýraznějším zvýšením kapacity patří Kodaň, Tel Aviv, Stockholm/ /Arlanda, Milán, Nice a Mnichov,“ uvedl ředitel Letiště Praha pro obchod, marketing a řízení produktu Stanislav Zeman.
Provoz v Praze posílí také nízkonákladoví dopravci. Britský easyJet zavede nové linky do Edinburghu a Manchesteru a Norwegian Air Shuttle nabídne spoj do Helsinek. Obnovení se také dočká pravidelná sezonní linka do Dubrovníku, kterou budou provozovat SmartWings.
Chartery budou nejčastěji nabírat kurz do prázdninových letovisek Antalya, Hurghada, Burgas, Monastir a Marsa Allam. Nejhustější provoz bude na linkách z Prahy do Paříže (až deset denně), devět spojů denně je plánováno na moskevské Šeremetěvo, osm pak do Frankfurtu nad Mohanem. Nejsilnější pětici dopravců v Praze tvoří ČSA, Travel Service, Lufthansa, EasyJet a British Airways. Ruzyně loni odbavila 10,8 milionu cestujících, meziročně o osm procent méně. Šéf letiště Jiří Pos pro letošek očekává obrat trendu a růst o dvě procenta.