Metro D se vrací do hry, nový plán je ale skromější
Nová trasa D má obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit má hlavně lince C. Podle původního plánu měla vést z náměstí Míru přes Pankrác do stanice Depo Písnice. Podle nového návrhu Metroprojektu by byla vybudována jen část od Pankráce na jih jako větev současné trasy C. Taková možnost má podle vedení Prahy větší naději na realizaci.
„Nově předložená varianta linky D je pro Prahu, alespoň dle mého názoru, výhodná. Připravený návrh, který budu s kolegy samozřejmě ještě probírat, obsahuje výrazné úspory a nejeví se tak megalomansky jako doposud představovaná varianta,“ uvedl k tomu pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS).
Vizualizace některých stanic metra D dle původního návrhu
Nová varianta z Pankráce do Písnice by mohla stát 24,524 miliardy korun. To je o 10,23 miliardy méně než odhadoval původní návrh.
„Samozřejmě musíme v další fázi projektu rozpracovat podrobné technické řešení, a to včetně dopravně-inženýrského posouzení nové varianty, ale já osobně věřím, že tato varianta je realizovatelná a získá si podporu všech stran,“ uvedl ředitel dopravního podniku Vladimír Lich.
Omezená trasa by ale nenabídla dopravní variantu úseku metra C vedenému Nuselským mostem, který bude potřeba v budoucnu opravit.

Levnější varianta nepočítá se změnou technologie souprav
Úspory hledá nový návrh Metroprojektu i v použitých technologiích. Původně se počítalo s výraznými změnami – soupravy měly jezdit bez strojvedoucích, měly být napájeny shora, a plánoval se i jiný rozchod kolejnic. Levnější verze počítá s využitím stejných souprav metra, které nyní jezdí na trase C, a stejné technologie.
Podle Metroprojektu by se díky vedení trasy jako větve současné trasy metra C ušetřilo také tím, že by nebylo nutné stavět samostatné depo a dispečink pro tuto trasu či přestupní stanici na Pankráci.

















