Část mezi Úsilným a Borkem by měla být hotova v roce 2014. Po dálnici z Veselí do Bošilce by mohli řidiči začít jezdit o rok později. „Intenzivně se také bavíme o zrychlení projektu výstavby mezi Bošilcem a Borkem,“ uvedl Dobeš. Podle něj ministerstvo dopravy hledá možnosti na financování 18 kilometrové části dálnice. „Věřím, že bychom na konci roku 2013 nebo na začátku roku 2014 mohli zahájit výstavbu mezi Bošilcem a Borkem,“ řekl.
Pokud by se povedlo vybudovat všechny tři zmíněné úseky, dálnice D3 by pak spojila České Budějovice s Meznem na Benešovsku. Představuje to zhruba 80 kilometrů dlouhý úsek. Momentálně je z celé D3 v provozu jen zhruba dvacetikilometrový úsek mezi Táborem a Meznem. Přibližně za rok by pak měli řidiči začít využívat část dálnice mezi Táborem a Veselí nad Lužnicí.
Výstavbu D3 provázejí komplikace
Plán výstavby D3 provázejí problémy. Naposledy loni na podzim Evropská unie uvedla, že z částky pro budování důležitých dálnic i železničních koridorů v letech 2014 až 2020 ve výši 31,7 miliardy eur, nepodpoří D3. Jihočeský hejtman Jiří Zimola (ČSSD) pak vyzval vládu, aby urychleně začala řešit dostavbu této sítě. Náklady na dostavbu D3 mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště se odhadují asi na 50 miliard korun.
Dlouho také nebylo jasné, kudy přesně dálnice povede ve středních Čechách. Až v říjnu 2011 D3 získala kladný posudek v procesu hodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Zpracovatel dává přednost takzvané západní variantě, podle které se dálnice napojí na Pražský okruh u Jesenice a na jih povede kolem Jílového, Netvořic a Maršovic na Heřmaničky, a protne tak turisticky oblíbené Posázaví. Dálnice v plánované délce zhruba 170 km (od Pražského okruhu na hranice s Rakouskem) měla podle původních slibů politiků už dávno stát nebo být ve vysokém stupni rozestavěnosti.
Dobeš dnes také řekl, že silnici II/105 mezi Týnem nad Vltavou a Českými Budějovicemi čeká v nejbližší době změna. Stane se prý komunikací první třídy a bude převedena z Jihočeského kraje do státního majetku. „Silnice II/105 bude vzhledem k dostavbě Temelína zatížena technikou a vyšší dopravou. Proto by se o ní měl starat stát,“ řekl Dobeš.