Obyvatelé a návštěvníci Moskvy zatím využívali letiště Domodědovo, Šeremeťjevo a Vnukovo. Potřebu nového leteckého uzlu vyvolal zejména zvýšený objem tranzitní dopravy, který dosavadní tři letiště zatěžoval. Letištní plocha v Žukovském se dosud využívala pro cvičné a experimentální lety, částečně pro nákladní dopravu.
Otevření nového letiště předcházela stavba nové dálniční příjezdové komunikace, parkovišť a terminálu. V dalších etapách se předpokládá rozšíření prvního a stavba druhého terminálu. Letiště spravuje společnost Ramport Aero, v níž většinu akcií drží litevský holding Avia Solutions.
Komplikací pro cestující může být značná vzdálenost od centra Moskvy a obtížná dostupnost. Přímé železniční spojení neexistuje a cesta autem trvá přinejmenším hodinu. Předpokládá se, že v budoucnu letiště Žukovskij spojí se středem metropole rychlodráha.
Nové letiště bylo projektováno a budováno v době hospodářské konjunktury, kdy kapacita dosavadních tří moskevských letišť potřebám nestačila. Nyní ale Rusko prochází ekonomickou krizí, která poznamenala i leteckou dopravu a turistický ruch. Někteří odborníci podle agentury Interfax za těchto okolností o účelnosti letiště Žukovskij pochybují.