Výstavba jednokolejné trati, silničního nadjezdu, zastřešeného terminálu a tunelu by měla být hotova koncem příštího roku. Přestupní terminál je propojen s odbavovací letištní halou přístupovým objektem (zakrytá tunelová chodba) a bude přístupný i ze strany místní komunikace. Před terminálem bude postaveno nové parkoviště. Elektrifikovaná trať je projektována na traťovou rychlost 90 km/hod.
„Rozvoj letiště patří k prioritám Moravskoslezského kraje v oblasti regionální politiky. Projekt kolejového napojení usnadní přepravu osob i zboží a přiblíží letiště krajské metropoli,“ uvedl hejtman Moravskoslezského kraje Miroslav Novák.
„Ostravské letiště je jednou ze vstupních bran do našeho regionu a velkou perspektivu mu dává jeho umístění v centru Evropy a samotné parametry vzletové a přistávací dráhy. Na runway se třemi a půl kilometr délky a více než šedesáti metry šířky mohou přistávat všechny typy letounů, kterými v současnosti operují v civilní letecké dopravě,“ zdůraznil ředitel letiště Pavel Schneider.
Letiště je také důležitým bodem při přepravě zboží. Rozvoj leteckého karga podporuje nedávno vybudovaná podnikatelská a logistická zóna v těsné blízkosti letiště.