Nákladní dopravci ČD Cargo a AWT se přou o vlečky | E15.cz

Vše o realitách

Vše o  realitách Vstoupit do speciálu

Nákladní dopravci ČD Cargo a AWT se přou o vlečky

Nákladní dopravci ČD Cargo a AWT se přou o vlečky
ČD Cargo
• 
ZDROJ: cdcargo.cz

Jan Šindelář

Společnosti ČD Cargo a AWT potvrzují pověst dvou největších kohoutů na českém trhu nákladní železniční dopravy. Aktuálně jsou v klinči na Ostravsku, kde ČD Cargo získalo zakázku na přepravu uhlí a rudy železárnám Arcelor Mittal. Spor se vede o přístup státní firmy na vlečky AWT, což přepravy komplikuje.

Tahanice zřejmě může skončit až u Úřadu na ochranu hospodářské soutěže. Vedení ČD Cargo nechtělo rozbroje pro deník E15 komentovat, svůj názor ale jasně vyjádřilo na jednání s odbory v Ostravě. „Dopadlo to velmi špatně, přerůstá to v otevřenou válku,“ citoval nedávno odborový věstník Obzor šéfa carga Oldřicha Mazánka.

AWT podle něj vypověděla cargu smlouvu na užívání vlečky Karviná – Doly, takže státní dopravce musel změnit místa předávání vlaků. Zdroj deníku E15 z ČD Cargo hovoří o tom, že AWT chtěla za užití kolejí poplatek ve výši tisícinásobku běžného tarifu na koridorech, to ale společnost z portfolia podnikatele Zdeňka Bakaly důrazně popřela.

Spor to prý není

„Mezi ČD Cargo a AWT není žádný spor, do dnešního dne jsme neobdrželi vyrozumění od Drážního úřadu, že by ČD Cargo požádalo Drážní úřad o určení ceny používání vlečky AWT. Z našeho pohledu se jedná pouze o obchodní rozhodnutí ČD Cargo nevyužívat pro své dopravní služby naše vlečky,“ uvedl mluvčí AWT Petr Špetlák.

Obě firmy na sebe narážejí poměrně často. Nejznámější je zřejmě případ lukrativní dopravy hnědého uhlí do elektrárny Chvaletice, kterou AWT loni státnímu dopravci ze skupiny Českých drah vyfoukla. ČD Cargo by naopak tyto přepravy nyní rádo získalo zpět.

Žaludovi lidé posílili jeho firmu
Někdejší generální ředitel Českých drah Petr Žaluda přibral do své společnosti Z-Investments bývalé kolegy z vedení drah. Jak vyplývá z informací v obchodním rejstříku, novými společníky a jednateli se stali Miroslav Šebeňa a Petr Vohralík. Šebeňa byl na dráze výkonným ředitelem pro strategii, Vohralík řídil ekonomiku. Každý získal v Žaludově firmě deset procent. Žaluda se už dříve nechal slyšet, že by se rád věnoval nákladní dopravě.

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!