Návrat o několik let zpět. Tendr na dodavatele do druhé etapy metra D poběží od začátku

Nové Dvory, metro D, vizualizace, Magazín Nová Praha

Nové Dvory, metro D, vizualizace, Magazín Nová Praha Zdroj: vizualizace Metroprojekt Praha

Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
Metro D, vizualizace Metroprojekt Praha, Magazín Nová Praha
35 Fotogalerie
ČTK

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna definitivně zrušil výběr dodavatele druhé části pražského metra D. Pražský dopravní podnik tam musí znovu posoudit nabídky a znovu vybrat dodavatele, uvedl ÚOHS v tiskové zprávě. „Další etapa metra D se nezačne stavět dřív než za několik let, vývoj Prahy se nejenže zastavil, ale doslova vrátil o několik let zpátky,“ uvedl k tomu na síti X předseda Prahy Sobě Adam Scheinherr.

Antimonopolní úřad se tendrem zabýval na podnět stavební skupiny Strabag, vyhověl pouze části návrhu a zrušil jen rozhodnutí o výběru dodavatele. Podle úřadu nedodržel dopravní podnik při výběru zásadu transparentnosti při hodnocení nabídek. „Současně zadavatel nedodržel zásadu rovného zacházení, když v souvislosti s hodnocením nabídek navrhovatele nevyzval k objasnění a doplnění informací či dokladů týkajících se zkušeností člena odborného personálu, zatímco vybraný dodavatel tuto možnost opakovaně dostal,“ uvedl ÚOHS.

DPP vybral dodavatele druhé části metra loni v srpnu. Tendr se týká úseku nové linky z Olbrachtovy na Nové Dvory. Výběr sdružení vedeného Subterrou v roce 2023 napadlo sdružení firem Porr, Vinci a Marti (PVM), DPP následně zrušil výběr vítěze zakázky, ale nikoliv samotný tendr. Loni v srpnu vybral vítěze podruhé, znovu šlo o sdružení vedené Subterrou. Tento výběr napadl Strabag i sdružení PVM. I návrhu sdružení PVM antimonopolní úřad vyhověl, o rozkladu ale zatím nerozhodl.

Stavba nové linky metra začala v roce 2022. Ve výstavbě je kilometrový úsek mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova a navazovat má úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory. Dále bude vybudována část z Nových Dvorů do Depa Písnice. Původní předpoklad dokončení byl rok 2029, kvůli sporům bude pravděpodobně posunut, a zprovoznění se tak předpokládá v roce 2031.