Nejlepšími aerolinkami jsou Cathay Pacific, ČSA ztratily jednu příčku
Přední příčky hlavní soutěže obsadily tradičně letecké společnosti z Blízkého a Dálného východu. Cathay Pacific se do čela vyhoupla z loňského šestého místa a zároveň se stala jedinou aerolinkou, která soutěž vyhrála počtvrté. Na druhé příčce se umístily Qatar Airways a na třetí Singapore Airlines. Ze špičky naopak zmizely loni první Emirates.
Prvním evropským zástupcem v hlavní soutěži jsou páté Turkish Airlines. Turecký dopravce obsadil i první příčku evropského hodnocení, další se umístily německá Lufthansa, Swiss a British Airways. Ve východní Evropě stejně jako loni dominovaly ruské společnosti Aeroflot, Transaero Airlines a S7 Airlines. Proti loňsku se ale před České aerolinie dostaly ještě chorvatské Croatia Airlines.
Nejlepším evropským regionálním dopravcem se podle výsledků ankety stal řecký Aegean Airlines, následovaly španělské společnosti Air Nostrum a Vueling Airlines a ruská S7 Airlines.
Prvních pět žebříčku World Airline Awards
Páté místo Českých aerolinií odpovídá tomu, že ČSA dlouhodobě patří mezi tříhvězdičkové letecké společnosti, které poskytují přiměřené, kvalitní služby, uvedla tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) Kateřina Petříčková. Nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení má jen sedm leteckých společností světa. Patří mezi ně vítěz letošního hodnocení Cathay Pacific, Singapore Airlines, Qatar Airways, nebo japonský All Nippon Airlines.
Letošní ročník se neobešel bez kontroverze. Etihad Airways se ze soutěže v červnu odhlásily a zároveň daly na jeho nespokojenost se způsobem hodnocení. Skytrax reagoval, že dopravce se nemůže stáhnout, protože pořadí svým hlasováním určují zákazníci. Aerolinky skončily deváté.
Pro nejlepší letecké dopravce hlasovalo v letošním ročníku ankety na 19 milionů cestujících ze 105 zemí světa. Hodnocení je založeno na měření spokojenosti zákazníků a jejich osobních zkušenostech se službami aerolinek například při odbavování cestujících, komfortu na palubě letadla, čistoty letadla i toalet, kvality jídla a nápojů, služeb palubního personálu a jejich znalosti cizích jazyků.