Z 15 nejvyšších příček jich šest obsadily nízkonákladové společnosti. To ukazuje, že jejich strategie levných letů se vyplácí a že cestující dávají před jinými výhodami přednost levnějším letenkám.
Seth Kaplan z Airline Weekly to ukazuje na příkladu amerických nízkonákladových aerolinek JetBlue. Ty nabízejí wifi a občerstvení na palubě zdarma. „Každý by JetBlue dal přednost před Spirit,“ řekl. Zatímco Spirit ale v žebříčku vedou, JetBlue skončily 19. – kvůli mírně vyšším cenám.
V první patnáctce tři z Evropy
Ryanair skončil na páté příčce. V první patnáctce jsou z evropských společností ještě řecké Aegean a britské easyJet. Klasické americké společnosti skončily v první polovině, naopak množství asijských aerolinek má nejslabší výsledky. Největší světové aerolinky podle počtu přepravených cestujících, American Airlines, obsadily 14. příčku.
Mezi 15 nejziskovějšími aerolinkami jich je sedm z USA. Z 15 nejslabších aerolinek jich pak je 11 z oblasti Asie a Tichomoří. Z Evropy se mezi 15 nejziskovějších dostaly tři, mezi 15 nejslabších pak dvě, a to Norwegian a Air Berlin.
Aerolinkám Copa zůstalo podle hodnocení z každého dolaru tržeb 22 centů. V případě Spiritu to bylo 18 centů a Allegiant 16 centů. Čísla vycházejí z hospodářských výsledků za rok do konce června.
Malaysia Airlines blízko u dna
Naopak dolní konec žebříčku patří pákistánským aerolinkám a společnostem SpiceJet a Jet Airways z Indie. Malaysia Airlines, spojené s dvěma největšími leteckými nehodami tohoto roku, skončily čtvrté od konce a jejich provozní marže je negativní.
Časopis Airline Weekly při sestavování žebříčku vychází z provozního zisku a nebere v úvahu úroky, daně a další faktory, protože jednotlivé země mají různé účetní standardy. Aerolinky, které nezveřejňují auditované finanční výsledky, jako je například Etihad Airlines a Qatar Airways, nebyly do seznamu zahrnuty.