Dopravce chce zrušit 900 pracovních míst. Část pracovních míst nebude obnovena po odchodu zaměstnanců do důchodu, chystá se ale i propouštění. Air Berlin označila za nejvyšší prioritu následujících měsíců vyjednávání s odbory.
Kvůli uspěchané expanzi vykazuje dopravce už několik let vysoké ztráty. Předchozí šéf aerolinek Hartmut Mehdorn, který chtěl ušetřit prostřednictví rušení linek a prodeje přebytečných letadel, minulý týden rezignoval.
Jeho nástupce Prock-Schauer představil program nazvaný „Turbína“. Soustředit se chce na hlavní trhy – Německo, Rakousko a Švýcarsko – a na další vysoce ziskové linky. Například počet letů na Malorku tedy poroste, jinde lze ale očekávat útlum. Rozvoj čeká základnu v Berlíně, k ní se přidá uzel v Düsseldorfu.
„Program rozložený do dvou let zasáhne všechny oblasti našeho podnikání,“ uvádí Air Berlin. Přehodnotí se tedy i vztahy s partnerskými dopravci a aliancí oneworld, které jsou podle některých kritiků pro Air Berlin nevýhodné.