Obří železniční tendry: osm miliard si rozdělí OHL ŽS, Metrostav a Subterra

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

První dvě z pětice obřích železničních staveb schválených v dubnu vládou mají vítěze tendrů. Pro modernizaci železniční trati mezi Táborem a Sudoměřicemi u Tábora hodnotící komise vybrala nabídku společnosti OHL ŽS a pro rekonstrukci železniční trati mezi pražskými Holešovicemi a Bubenčí doporučila konsorcium firem Metrostav a Subterra.

Celkovou hodnotu zakázek, mezi které kromě výše uvedených patří i modernizace kolejiště v Ústí nad Orlicí a v Břeclavi a rekonstrukce nádraží v Olomouci, odhadla SŽDC na 8,4 miliardy korun. Tato suma se ale pravděpodobně sníží.

OHL ŽS totiž za rekonstrukci koridorové trati požaduje 1,437 miliardy korun, což je proti původně předpokládané částce téměř o miliardu méně. I sdružení Metrostavu a Subterry nabídlo v řízení částku nižší, než SŽDC předpokládala. Proti zhruba miliardě korun požadují 738 milionů korun, uvedla SŽDC.

Rozhodnutí hodnotící komise u těchto dvou tendrů SŽDC už zaslala všem účastníkům výběrových řízení, uvedl mluvší SŽDC Pavel Tesař. Pokud se nikdo z nich neodvolá, mohlo by se podle něj přikročit k podpisu příslušných smluv a začít se stavebními pracemi. U zbylých zakázek podle něj hodnotící komise rozhodne o výběru nejvhodnějších nabídek v nejbližší době.

Modernizace tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi je součástí výstavby IV. tranzitního železničního koridoru od hranice s Německem přes Prahu, Tábor a České Budějovice na hranici s Rakouskem. Stavba počítá s rozšířením současné trati na dvoukolejnou a její uzpůsobení pro maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině. Zhruba dvanáctikilometrový úsek se podle ministerstva dopravy zkrátí dvěma přeložkami a výstavbou nového tunelu u Sudoměřic v délce 430 metrů. V rámci rekonstrukce pražského spojení mezi Holešovicemi a Bubenčí mají být obnoveny koleje i náspy bezmála čtyřiapůlkilometrové trati. Opraveny budou rovněž obě nádražní budovy a vznikne nová zastávka v Podbabě.