Opravy dálnice D1 nabraly zpoždění, ŘSD si hodlá došlápnout na stavaře pod vedením Geosanu | E15.cz

Opravy dálnice D1 nabraly zpoždění, ŘSD si hodlá došlápnout na stavaře pod vedením Geosanu

Opravy dálnice D1 nabraly zpoždění, ŘSD si hodlá došlápnout na stavaře pod vedením Geosanu
Oprava dálnice D1
• 
ZDROJ: ctk

ČTK

Rekonstrukce dálnice D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a Větrným Jeníkovem na 104. kilometru mají velké zpoždění. Podle mluvčího Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Rýdla je v tuto chvíli nereálné dokončit rekonstrukci úseku podle plánu, tedy v dubnu 2020. Práce za 1,75 miliardy korun dělá česko-italsko-kazašské sdružení. ŘSD připravuje sankce nejméně v desítkách milionů korun a nevylučuje ani možnost, že by odstoupilo od smlouvy a vybralo nového dodavatele.

"Konstatujeme, že k dnešnímu dni je tady na tom úseku odpracováno zhruba 65 procent prací, které měly proběhnout," řekl Rýdl. Odstoupení od smlouvy s dodavatelem je jednou z variant dalšího možného postupu.

"Já netvrdím, že se to stane," podotkl mluvčí. Společnost Geosan Group, která stavební sdružení vede, podle něj požádala generálního ředitele ŘSD o naléhavé jednání. "Předpokládám, že přijdou s návrhem harmonogramu, který dotáhne tu ztrátu," uvedl. Při obnově D1 mezi Prahou a Brnem zatím ŘSD s žádným dodavatelem smlouvu během stavby neukončilo.

Zájem o ojetiny autobazaru AAA Auto stoupá, prodávají se rekordním tempem

Opravy 13,6 kilometru dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly 15. března. Pracuje na nich sdružení tvořené italskou firmou Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a české stavební společnosti Geosan Group. Jde o nejdelší rekonstruovaný úsek dálnice mezi Prahou a Brnem.

Práce mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem pokračují, dnes se tam konal pátý kontrolní den. ŘSD jako investor podle Rýdla stav stavby sleduje denně. Ke zvýšení tempa, počtu pracovníků a techniky zatím stavaře vyzývalo marně, dodal mluvčí.

"Tyto kroky jednoznačně se ukazují jako nedostatečné, to znamená, saháme po dalších nástrojích," řekl Rýdl. Uvedl, že ředitelství už jedná s bankami o stažení záruky, kterou tam dodavatelské firmy povinně složily. Připravuje také smluvní pokuty.

Ťok získal důvěru a koná: chce rozprášit vedení Českých drah

D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou byla kvůli rekonstrukci rozdělena na 21 úseků. Od roku 2013 byly dokončeny opravy devíti z nich, na dalších pěti stavaři pracují. "Ostatní úseky jsou v pořádku," řekl Rýdl. Předpokládá, že v termínu skončí i oprava dříve zpožděného úseku Velké Meziříčí - Lhotka, kde ŘSD také stavařům vyměřilo pokuty.

Modernizace dálnice D1 měla původně skončit v roce 2020, práce se protáhnou o rok. ŘSD podle mluvčího dělá všechno pro to, aby rok 2021 byl konečným.

Autor: ČTK
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!