Otevření Blanky zahustilo dopravu na Praze 6. Magistrála je volná

Otevření tunelu Blanka

Otevření tunelu Blanka Zdroj: Michael Tomes, E15

Otevření tunelu Blanka
Otevření tunelu Blanka: zleva primátorka Adriana Krnáčová, kardinál Dominik Duka a radní pro dopravu Petr Dolínek
Primátorka Adriana Krnáčová otevírá tunelu Blanka
Radní pro dopravu Petr Dolínek po otevření tunelu Blanka
Otevření tunelu Blanka
10
Fotogalerie
Tunelem Blanka projelo v neděli zhruba 45 tisíc automobilů. Nejvytíženější jsou Brusnický a Dejvický tunel. Dnes projelo Blankou v průměru 1500 vozidel za hodinu. Po otevření tunelu zhoustla doprava na některých místech v Praze 6, nezvykle byla naopak bez kolon magistrála u hlavního nádraží a ulice V Holešovičkách. Tunel se otevřel v sobotu, v provozu je první pracovní den. V 11:00 byla v tunelu zvýšena rychlost z 50 na 70 km/h.

Tunelový komplex Blanka se skládá ze tří částí, Bubenčského tunelu, Dejvického a Brusnického. Podle magistrátu jelo dosud nejméně vozů Bubenečským tunelem. Podle náměstka primátorky Dolínka jím v neděli projelo asi 44 tisíc aut. V dalších dvou částech tunelu je to o tisícovku více. Auta se sčítají v obou směrech.

Podle policie zprovoznění tunelu ulevilo například ulicím V Holešovičkách, na Letenské pláni či Letenském náměstí. „Zprovoznění tunelu můžeme kvitovat, zároveň upozorňujeme řidiče, že se do tunelu nemusí bát, Blanka pojme více vozidel, než ji nyní využívá,“ řekl Hulan. Policisté podle mluvčího stále hlídkují u vjezdů do tunelu a zatím nezaznamenali žádné potíže. O víkendu se do tunelu vydávali nadšenci, aby si jej zevnitř vyfotili. „Dnes jsme zatím takové incidenty nezaznamenali,“ řekl Hulan.

Nepříznivý dopad na hustotu provozu měl ráno tunel především na část Prahy 6. Kolony se dle dispečerky Dopravního informačního centra Praha víc než dřív tvořily ve Svatovítské ulici a kolem její křižovatky s ulicí Milady Horákové, a také v Patočkově ulici ve směru k Bělohorské. Na těchto místech jsou výjezdy z Brusnického tunelu, který je součástí komplexu Blanka.

Volné byly kolem 08:15 ulice V Holešovičkách a most Barikádníků, což podle pracovnice dopravního informačního centra nebylo před otevřením Blanky zvykem. Nedaleko od mostu ústí Bubenečský tunel, který také patří k nově zprovozněným součástem Blanky. „Co je hodně překvapující, je také Wilsonova, ta je úplně volná,“ uvedla pracovnice centra. Kolony podle ní tradičně popojížděly v obou směrech v Dobříšské ulici, ucpaná byla jako obvykle také Štěrboholská spojka.

Potíže nezaznamenala firma ČKD Praha DIZ, která na provoz tunelu dohlíží. „Po technické stránce je vše v naprostém pořádku,“ řekl mluvčí ČKD Karel Samec.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka byl zprovozněn v sobotu odpoledne po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba Blanky stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, tedy zhruba o deset miliard víc, než bylo původně plánováno. Praha očekává, že v nejbližších týdnech projede Blankou denně na 50 tisíc vozidel, v budoucnu by to mělo být až 80 tisíc aut.

Blanka není předražená, je to Bentley mezi tunely

Bohumil Pečinka: Krásné a nechtěné dítě jménem Blanka