Oťukávačka Prahy s EMS kvůli opencard skončila prodloužením spolupráce
„Zástupci EMS nastínili některé možnosti, ale nic konkrétního tam nepadlo, domluvili jsme se, že 8. ledna se potkáme a oni nám představí nějaký svůj byznysplán, jak tu kartu provozovat, aby nebyla ztrátová a na základě toho se rozhodneme, jak budeme pokračovat,“ uvedla Krnáčová.
Podle primátorky dvě původně plánovaná setkání s EMS nevyšla, do konce roku proto Praha žádné řešení ohledně opencard sdělit nehodlá. Krnáčová tvrdí, že i přes končící smlouvu mezi EMS a dopravním podnikem cestujícím žádné potíže nehrozí. Ani údajný nedostatek licencí prý není problém. Primátorka zároveň opět nevyloučila možnost dočasného přechodu na papírové kupony.
„Shrnuli jsme situaci a zmínili, že přes půl roku zajišťujeme chod systému bez platné smlouvy. Domluvili jsme se, že budeme v současném stavu pokračovat,“ sdělil serveru E15.cz mluvčí eMoney Group Martin Opatrný. EMS městu prezentovala možnosti „jízdenky“, která podle Opatrného nemusí fungovat pouze díky kartám, jak je tomu v současnosti, ale i třeba na nálepkách nebo čipech. „Ukázeli jsme další funkcionality projektu,“ zmínil Opatrný. Ke konkrétním sumám za projekt se zatím podle něj strany na jednání nedostali. „Oťukaly se pozice, šlo o seznamovací schůzku,“ sdělila magistrátní mluvčí Petra Hrubá.
První setkání
Zástupci Prahy a EMS se oficiálně sešli poprvé od doby, kdy nová pražská rada zrušila plánovanou arbitráž s EMS. Soud kvůli dluhům Prahy vůči firmě ale podle Opatrného i Krnáčové dál trvá. Další líčení je naplánováno na únor.
Kartu opencard si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Projekt, který vyšel zhruba na 1,35 miliardy korun, je spojen s řadou problematických smluv, město se s nimi dlouho neúspěšně vyrovnává. Údajné dluhy Prahy vůči EMS řeší soud. Na konci roku navíc vyprší smlouva s dopravním podnikem, což podle EMS může ohrozit provoz opencard.