Oťukávačka Prahy s EMS kvůli opencard skončila prodloužením spolupráce

Opencard

Opencard Zdroj: Mlada fronta E15

čap , ČTK
Hlavní město bude pokračovat ve spolupráci s vlastníkem majetkových práv k projektu opencard, společností eMoneyServices (EMS). Jde zatím o provizorní řešení, znovu se mají sejít obě strany k jednání začátkem ledna. Podle primátorky jsou možné různé varianty řešení. Kdy bude o budoucnosti problematického projektu rozhodnuto, neuvedla. Do Vánoc, jak Praha původně slibovala, to ale podle ní nebude.

„Zástupci EMS nastínili některé možnosti, ale nic konkrétního tam nepadlo, domluvili jsme se, že 8. ledna se potkáme a oni nám představí nějaký svůj byznysplán, jak tu kartu provozovat, aby nebyla ztrátová a na základě toho se rozhodneme, jak budeme pokračovat,“ uvedla Krnáčová.

Podle primátorky dvě původně plánovaná setkání s EMS nevyšla, do konce roku proto Praha žádné řešení ohledně opencard sdělit nehodlá. Krnáčová tvrdí, že i přes končící smlouvu mezi EMS a dopravním podnikem cestujícím žádné potíže nehrozí. Ani údajný nedostatek licencí prý není problém. Primátorka zároveň opět nevyloučila možnost dočasného přechodu na papírové kupony.

„Shrnuli jsme situaci a zmínili, že přes půl roku zajišťujeme chod systému bez platné smlouvy. Domluvili jsme se, že budeme v současném stavu pokračovat,“ sdělil serveru E15.cz mluvčí eMoney Group Martin Opatrný. EMS městu prezentovala možnosti „jízdenky“, která podle Opatrného nemusí fungovat pouze díky kartám, jak je tomu v současnosti, ale i třeba na nálepkách nebo čipech. „Ukázeli jsme další funkcionality projektu,“ zmínil Opatrný. Ke konkrétním sumám za projekt se zatím podle něj strany na jednání nedostali. „Oťukaly se pozice, šlo o seznamovací schůzku,“ sdělila magistrátní mluvčí Petra Hrubá.

První setkání

Zástupci Prahy a EMS se oficiálně sešli poprvé od doby, kdy nová pražská rada zrušila plánovanou arbitráž s EMS. Soud kvůli dluhům Prahy vůči firmě ale podle Opatrného i Krnáčové dál trvá. Další líčení je naplánováno na únor.

Kartu opencard si dosud vyzvedlo asi 1,2 milionu cestujících. Projekt, který vyšel zhruba na 1,35 miliardy korun, je spojen s řadou problematických smluv, město se s nimi dlouho neúspěšně vyrovnává. Údajné dluhy Prahy vůči EMS řeší soud. Na konci roku navíc vyprší smlouva s dopravním podnikem, což podle EMS může ohrozit provoz opencard.