Plzeň nakoupí osm trolejbusů Škoda, za 77 milionů
„Cestující v Plzni se mohou těšit na komfortní, plně nízkopodlažní trolejbusy s širšími uličkami mezi sedadly. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě zlepšuje také výkonný systém vytápění a přehledný informační systém,“ řekl obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.
Rámcová smlouva mezi Škodou a PMDP z loňského jara byla uzavřena až do roku 2017, předmětem jsou variantně trolejbusy bez pomocného pohonu a trolejbusy s pomocným bateriovým nebo dieselovým pohonem. Podle smlouvy už Škoda Electric loni dodala první čtyři trolejbusy a podle aktuální dohody bude letos následovat dalších osm.
„Kontrakt byl uzavřený s tím, že nemusíme odebrat všechny vozy,“ uvedl dopravně provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček. Stoprocentně městský podnik má nyní 87 krátkých i dlouhých trolejbusů. Škoda navazuje na dodávky stejných vozů z předchozích let. V letech 2010 až 2014 dodala PMDP 26 vozidel.
Předloňský rekord nepadne
Škoda Electric, jeden z největších světových výrobců trolejbusů, předloni vyrobila a prodala rekordních 298 trolejbusů, za loňský rok to mělo být 270 až 280 trolejbusů. Podnik loni plánoval tržby kolem 5,6 miliardy korun, meziročně o 600 milionů korun nižší, z toho trolejbusy měly tvořit 3,1 miliardy korun, zhruba stejně jako předloni.
K unikátním zakázkám patří Mexiko, kam firma dodává poprvé, a USA, aktuálně Boston. Nedávno dokončila výrobu 120 trolejbusů pro Bratislavu, kam od dubna 2014 do září 2015 dodala vozy zhruba za dvě miliardy korun. Z exportních zakázek nyní vyrábí trolejbusy pro Rigu a Prešov.