Pod Sněžkou by mohla vzniknout železnice spojující Polsko a Česko

ilustrační foto - modernizace železniční trati v úseku Červenka - Záhřeb na Moravě

ilustrační foto - modernizace železniční trati v úseku Červenka - Záhřeb na Moravě Zdroj: Archiv/Euro

Turisty mezi polskou a českou stranou Krkonoš by v budoucnu mohl vozit vlak na trati pod Sněžkou. Informuje o tom polská televize TVN24. Podle plánů mají vlaky v desetikilometrovém tunelu mezi Pecí pod Sněžkou a polským horským městečkem Karpacz začít jezdit od roku 2020.

Starosta Karpacze Radoslaw Jencek řekl, že vlaky by posloužily zejména polským sjezdařům. I když připouští, že lyžařské středisko Kopa v jeho městě lyžařům moc dobré podmínky nenabízí.

„Když je nemáme v Karpači, chci, aby naši hosté mohli využít možnosti k lyžování v Čechách,“ uvedl Jencek. Trať by měla přes hranici vést v oblasti Obřího hřebenu. Náklady na její výstavbu se podle TVN24 odhadují na miliardu eur (27,4 miliardy korun) v České republice a na 170 milionů eur v Polsku. Vzniknout by prý mohla jedině díky penězům z unijního programu na podporu přeshraniční spolupráce.

„Jde o velmi ambiciózní projekt, jehož náklady se ale nikdy nemusejí vrátit,“ upozornil ředitel společnosti GW Train František Kozel. Tato firma provozuje přeshraniční železniční dopravu mezi Českem a Německem a mezi Českem a Polskem. Podle Kozla by trať celému regionu přinesla značné výhody.