V dalších letech by měly v dopravně vytížených místech začít vznikat nové železniční zastávky s přestupem na tramvaje a autobusy. „Chceme spustit klasické městské železniční linky, příští rok by to měla být S31 z Masarykova nádraží do Čakovic,“ uvedl šéf ROPID Pavel Procházka.
Právě čakovická linka má být průkopníkem i pokud jde o provozovatele. Zajišťovat ji bude soukromá firma KŽC Doprava, se kterou se už ROPID dohodl na dotacích. Město to bude stát 11 milionů korun ročně. Podle šéfa KŽC Doprava Bohumila Augusty vyjede první vlak začátkem srpna, spoj budou zajišťovat starší motorák řady 851. Výhodou městských vlaků bude rychlost.
Vlak je rychlejší
Zatímco prostředky tradiční MHD trvá cesta z Čakovic do centra 45 minut, vlak to zvládne za 20 minut. To platí i u druhé zvažované linky, která by měla pendlovat přes řeku mezi Smíchovským a Vršovickým nádražím. Místo 18 minut tramvají ji cestující vlakem urazí za šest minut. S vlaky výrazně prohrávají i automobily. Náklady na tuhle linku se odhadují na pět milionů, v úvahu připadá i její napojení na Rudnou.
Pendl přes řeku se zřejmě spustí za rok v prosinci. „Pokud má někdo zájem v Praze jezdit, tak se určitě nebráníme jednání. Náš zájem je síť městských linek rozšiřovat,“ doplnil Procházka. Hudbou vzdálenější budoucnosti jsou nové zastávky, o kterých ROPID jedná se Správou železniční dopravní cesty. V roce 2014 by měla vzniknout dlouho očekávaná vlaková stanice Kačerov, dále Podbaba a Hlubočepy.
O rok později budou následovat zastávky Eden, Zahradní Město a Malešice. Sem by se pak měla prodloužit linka S6 z Vršovic. Praha aktuálně objednává denně 806 vlaků, které jsou provozovány na 13 zastávkových a třech rychlíkových linkách. Denně je přepraveno více než 100 tisíc cestujících, z nichž 73 procent využívá jízdenek Pražské integrované dopravy.