Praha má první tramvaj s klimatizací a wi-fi. Celkem jich upraví 125

Tramvaj Škoda 15T ForCity (Ilustrační foto)

Tramvaj Škoda 15T ForCity (Ilustrační foto) Zdroj: Skoda Transportation

Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
Pražský dopravní podnik upraví design a technické vybavení nových tramvají 15T ForCity (na vizualizaci). Nově v nich bude klimatizace, wifi připojení a vyměněny budou dřevěné sedačky za plastové. Na karosérii bude šedivý pruh nahrazen bílým.
4 Fotogalerie
ČTK
Pražský dopravní podnik (DPP) převzal od firmy Škoda Transportation první upravenou tramvaj 15T, která mám nově namontovánu klimatizaci i wi-fi. Dopravce se nyní chystá na zkušební jízdy. DPP se ke změně rozhodl začátkem letošního roku a celkem by takto upraveno mělo být 125 tramvají.

„Mohu potvrdit, že první faceliftovaná tramvaj 15T dorazila včera do Prahy,“ uvedl mluvčí DPP Jiří Štábl. Nyní se dopravce chystá na na zkušební jízdy bez cestujících, které by měly být zahájeny v nejbližších dnech.

Tramvaj je zatím obalena bílou fólií a její podobu chce podnik představit na oficiální akci za asi dva týdny. DPP již dříve uvedl, že výrazně upravena bude barevnost, kdy horní pás vozu je bílý, oproti stávajícímu tmavému provedení, a bílá barva místo šedé bude použita i pod okny. Střední díl čela vozu bude žlutooranžový a celé čelo má nový design - kvůli zrychlení oprav je snížen počet plastových dílů.

V rámci interiéru je vůz nově vybaven klimatizací a zařízením pro wi-fi. Dřevěné sedačky jsou pak vyměněny za plastové. Na jaké linky tramvaj DPP nasadí, mluvčí neuvedl, podle informací ČTK by mohly ale jezdit na některé z páteřních tramvajových linek.