Praha plánuje 13 nových tramvajových tratí

tramvaje v Praze

tramvaje v Praze Zdroj: E15

Praha připravuje projekty 13 nových tramvajových tratí za miliardy korun. Nejblíže k výstavbě má především prodloužení trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina a prodloužení trati z Barrandova do Holyně a Slivence. Vyplývá to z materiálu, kterým se dnes zabývalo společné jednání výboru dopravy a územního rozvoje.

Podle Marka Zděradička z Útvaru rozvoje hlavního města Prahy (ÚRM) je předložených 13 tramvajových tratí na seznamu investičních priorit hlavního města pro další roky. Praha by na některé ráda získala peníze z evropských fondů. Podle primátorského náměstka Josefa Noska (ODS) si totiž město investice v řádu miliard korun nemůže v příštích letech dovolit.

Nejdále je s přípravou město zřejmě u trati ze smyčky Divoká Šárka na sídliště Dědina. Trať by vedla po Evropské ulici, dále Vlastinou ulicí, podél Drnovské až ke křížením s ulicí Dědinskou. Délka trati je 2,1 km, bylo by na ní pět párů zastávek a vyžádala by si investiční náklady ve výši asi 875 milionů korun. Podle Zděradičky by zlepšila obsluhu sídliště Dědina a zredukovala autobusovou dopravu. Pokud by město mělo peníze, mohla by se začít stavět už v letech 2013 nebo 2014.

Prioritní tramvajové tratě:

Trať Délka (v km) Předpokládané náklady (v mil. korun)
Divoká Šárka - Dědinská 2,1 874,74
Nádraží Podbaba - Suchdol 4,48 1975,2
Zlíchov - Dvorce (Dvorecký most) 0,8 1188,1
Václavské náměstí 0,67 411,53
Na Florenci 0,53 483,54
Kobylisy - Bohnice 5,5 2464,19
Na Veselí - Pankrác - Budějovická 1,5 844,8
Budějovická - Dvorce 2,7 887,22
Chodovská - Spořilov - Opatov - Háje 6,5 3074,74
smyčka Depo Hostivař 383,37
Sídliště Barrandov - Holyně - Slivenec 1,5 410,18
Sídliště Modřany - Libuš 1,8 516,56
Počernická 2,1 1343,59

Zdroj: Útvar rozvoje hlavního města Prahy

Připraveno je také prodloužení trati ze sídliště Barrandov do Holyně a Slivence. Trať by měla délku 1,5 kilometru a byly by na ní tři páry zastávek. Náklady na výstavbu se odhadují na 410 milionů korun.

Kromě toho mezi priority města v oblasti výstavby nových tramvajových tratí patří například trať na Václavském náměstí, v Bohnicích, na Jižní Město, přeložení smyčky blíže k stanici metra Depo Hostivař, prodloužení trati z Modřan do Libuše či vybudování Dvoreckého mostu přes Vltavu, který by propojil Zlíchov a Dvorce.