Podle Marka Zděradička z Útvaru rozvoje hlavního města Prahy (ÚRM) je předložených 13 tramvajových tratí na seznamu investičních priorit hlavního města pro další roky. Praha by na některé ráda získala peníze z evropských fondů. Podle primátorského náměstka Josefa Noska (ODS) si totiž město investice v řádu miliard korun nemůže v příštích letech dovolit.
Nejdále je s přípravou město zřejmě u trati ze smyčky Divoká Šárka na sídliště Dědina. Trať by vedla po Evropské ulici, dále Vlastinou ulicí, podél Drnovské až ke křížením s ulicí Dědinskou. Délka trati je 2,1 km, bylo by na ní pět párů zastávek a vyžádala by si investiční náklady ve výši asi 875 milionů korun. Podle Zděradičky by zlepšila obsluhu sídliště Dědina a zredukovala autobusovou dopravu. Pokud by město mělo peníze, mohla by se začít stavět už v letech 2013 nebo 2014.
Prioritní tramvajové tratě:
Trať | Délka (v km) | Předpokládané náklady (v mil. korun) |
---|---|---|
Divoká Šárka - Dědinská | 2,1 | 874,74 |
Nádraží Podbaba - Suchdol | 4,48 | 1975,2 |
Zlíchov - Dvorce (Dvorecký most) | 0,8 | 1188,1 |
Václavské náměstí | 0,67 | 411,53 |
Na Florenci | 0,53 | 483,54 |
Kobylisy - Bohnice | 5,5 | 2464,19 |
Na Veselí - Pankrác - Budějovická | 1,5 | 844,8 |
Budějovická - Dvorce | 2,7 | 887,22 |
Chodovská - Spořilov - Opatov - Háje | 6,5 | 3074,74 |
smyčka Depo Hostivař | 383,37 | |
Sídliště Barrandov - Holyně - Slivenec | 1,5 | 410,18 |
Sídliště Modřany - Libuš | 1,8 | 516,56 |
Počernická | 2,1 | 1343,59 |
Zdroj: Útvar rozvoje hlavního města Prahy
Připraveno je také prodloužení trati ze sídliště Barrandov do Holyně a Slivence. Trať by měla délku 1,5 kilometru a byly by na ní tři páry zastávek. Náklady na výstavbu se odhadují na 410 milionů korun.
Kromě toho mezi priority města v oblasti výstavby nových tramvajových tratí patří například trať na Václavském náměstí, v Bohnicích, na Jižní Město, přeložení smyčky blíže k stanici metra Depo Hostivař, prodloužení trati z Modřan do Libuše či vybudování Dvoreckého mostu přes Vltavu, který by propojil Zlíchov a Dvorce.