Pražský dopravní podnik neprodlouží smlouvu s firmou Erika | E15.cz

Pražský dopravní podnik neprodlouží smlouvu s firmou Erika

Ilustrační foto
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Jan Hrouda, Euro

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Pražský dopravní podnik po polovině roku 2018 neprodlouží spornou smlouvu s firmou Erika na sms jízdenky, rozhodlo představenstvo podniku. O možnosti smlouvu dočasně rozšířit o mobilní aplikaci pro nákup předplatných jízdenek podnik dál jedná. Aplikace pro chytré telefony by totiž mohla být jednou z alternativ pro dožívající projekt opencard. Ředitel firmy Erika Pavel Zákravský nechtěl rozhodnutí komentovat.

Z pondělního usnesení představenstva vyplývá, že podnik začne s přípravou otevřeného výběrového řízení, ze kterého by měl vzejít dodavatel mobilní aplikace. Ovšem až po polovině roku 2018.

„Neznamená to, že do té doby budeme čekat se založenýma rukama, budeme dál jednat se společností Erika,“ připustil generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš. . Představenstvo nedávno rozhodlo o tom, že si nechá vypracovat interní audit, který by měl vyhodnotit výhodnost spolupráce s firmou Erika.

Její ředitel Pavel Zákravský řekl, že oficiální stanovisko představenstva dosud neobdržel. „Společnost Erika je samozřejmě připravena s vedením dopravního podniku jednat a plnit jakékoliv požadavky, které ze vzájemné spolupráce vyplývají,“ uvedl. Je přesvědčen, že služby jsou pro Prahu výhodné.

Primátorka Adriana Krnáčová (ANO) nedávno v souvislosti s potížemi s opencard zmínila možnost rozšířit spolupráci s Erikou o elektronické jízdné. Cestující by se tak mohli v MHD prokazovat mobilním telefonem.

Problematické smlouvy z minulosti

Nápad ale vyvolal bouřlivé reakce. Proti se postavila i Trojkoalice, která Praze vládne spolu s ČSSD a ANO. Firma Erika totiž vznikla transformací firmy Crowsnest, kterou v souvislosti se zakázkami pro dopravní podnik vyšetřuje policie.

„Rozhodnutí představenstva neprodlužovat smlouvu se společností Erika vítám. Předpokládám, že po vypracování interního auditu bude dopravní podnik hledat způsob, jak stávající spolupráci upravit tak, aby byla výhodná i pro Pražany,“ uvedla členka dozorčí rady a zastupitelka Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ). Dopravní podnik se vyrovnává s řadou problematických a nevýhodných smluv z minulosti. Některé prověřuje policie.

Karta opencard Prahu stála 1,75 miliardy korun. Je spojena s údajně nevýhodnými smlouvami z minulosti. Praha se o budoucnosti opencard pře s vlastníkem práv k projektu, firmou eMoneyServices (EMS).

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah