Prioritou Středočeského kraje je letos doprava. Dokončí se 30 projektů

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Tomas Novak, Euro

V deseti fondech Středočeského kraje, které mohou využít i samosprávy, je pro letošní rok 367 milionů korun. Z toho nejvíc peněz – 200 milionů korun – je určeno na rozvoj měst a obcí, jde o stoprocentní navýšení dostupných finančních prostředků ve srovnání s rokem 2014. Na Krajském setkání v Praze a Středočeském kraji, které uspořádal Svaz měst a obcí, se starostové mimo jiné dozvěděli, že prioritou Středočeského kraje v letošním roce je doprava.

„V roce 2015 by mělo být dokončeno 30 dopravních projektů za pomoci zhruba 1,1 mliliardy korun peněz z regionálního operačního programu,“ řekl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

„Chceme se zaměřit na obchvat Prahy a Říčan, D6 a D8. Ministerstvo dopravy má také zájem o rychlodráhu mezi Prahou a Kladnem, stejně tak budeme řešit železniční spojení směrem na Mladou Boleslav a Hradec Králové,“ dodal středočeský hejtman.

Téměř sto dopravních projektů ve středních Čechách za celkem 778 milionů korun podpoří Státní fond dopravní infrastruktury, půjde o opravy silnic II. a III. třídy a mostů.

Budoucí obchvaty měst a obcí musí mít prioritu

„O dopravě jsme nedávno jednali s ministrem Danem Ťokem, a shodli jsme se, že budoucí obchvaty měst a obcí musí mít prioritu,“ řekl předseda Svazu měst a obcí ČR Dan Jiránek.

„Ministr rovněž přislíbil, že se bude zabývat přesunem agend silničních správních úřadů na obce s rozšířenou působností, který se plánuje. V této souvislosti jsme ho upozornili na související rizika, například obavy měst a obcí podložené dřívějšími zkušenostmi ze zpožďování dopravních staveb,“ dodal Jiránek.

Pilotní projekt severně od Prahy

Středočeský kraj chce rovněž k 7. dubnu 2015 spustit pilotní projekt integrované dopravy na Neratovicku a Mělnicku. Díky němu by mělo být možné na trase Praha – Neratovice a Praha – Mělník cestovat s jedním jízdním dokladem a jedním předplatným.

Do dopravní obsluhy regionu severně od hlavního města by se tak měly zapojit všechny autobusy i železnice včetně místní MHD v Mělníku a v Neratovicích.

To vše s cílem usnadnit cestování občanům a ulevit přetíženým příjezdovým komunikacím do Prahy. Integrace by měla rovněž zjednodušit orientaci v jízdních řádech – autobusové linky by měly mít krátké a pravidelné intervaly a jezdit z jednoho místa.