„V roce 2015 by mělo být dokončeno 30 dopravních projektů za pomoci zhruba 1,1 mliliardy korun peněz z regionálního operačního programu,“ řekl hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.
„Chceme se zaměřit na obchvat Prahy a Říčan, D6 a D8. Ministerstvo dopravy má také zájem o rychlodráhu mezi Prahou a Kladnem, stejně tak budeme řešit železniční spojení směrem na Mladou Boleslav a Hradec Králové,“ dodal středočeský hejtman.
Téměř sto dopravních projektů ve středních Čechách za celkem 778 milionů korun podpoří Státní fond dopravní infrastruktury, půjde o opravy silnic II. a III. třídy a mostů.
Budoucí obchvaty měst a obcí musí mít prioritu
„O dopravě jsme nedávno jednali s ministrem Danem Ťokem, a shodli jsme se, že budoucí obchvaty měst a obcí musí mít prioritu,“ řekl předseda Svazu měst a obcí ČR Dan Jiránek.
„Ministr rovněž přislíbil, že se bude zabývat přesunem agend silničních správních úřadů na obce s rozšířenou působností, který se plánuje. V této souvislosti jsme ho upozornili na související rizika, například obavy měst a obcí podložené dřívějšími zkušenostmi ze zpožďování dopravních staveb,“ dodal Jiránek.
Pilotní projekt severně od Prahy
Středočeský kraj chce rovněž k 7. dubnu 2015 spustit pilotní projekt integrované dopravy na Neratovicku a Mělnicku. Díky němu by mělo být možné na trase Praha – Neratovice a Praha – Mělník cestovat s jedním jízdním dokladem a jedním předplatným.
Do dopravní obsluhy regionu severně od hlavního města by se tak měly zapojit všechny autobusy i železnice včetně místní MHD v Mělníku a v Neratovicích.
To vše s cílem usnadnit cestování občanům a ulevit přetíženým příjezdovým komunikacím do Prahy. Integrace by měla rovněž zjednodušit orientaci v jízdních řádech – autobusové linky by měly mít krátké a pravidelné intervaly a jezdit z jednoho místa.