První jízda s novou Škodou Superb Combi: 110 kW dvakrát jinak a infotainment naživo
V Portugalsku jsme se poprvé svezli s novou Škodou Superb Combi a zjistili jsme hlavní odlišnosti obou základních motorů o výkonu 110 kW. Jaký rozdíl je mezi benzinem a naftou?
Článek vyšel na webu Auto.cz
Nová Škoda Superb je tu oficiálně už v listopadu a v dnešních dnech přijíždí na český trh. Škodovka v únoru zveřejnila nejnovější ceník, který byl předzvěstí okamžiku, jež právě nastal. S jednou z nejvýznamnějších novinek posledních let jsme se konečně svezli, a ač sama automobilka přemýšlela, zda zvládne ještě překonat úspěšnou třetí generaci, novinka je až mezigeneračním skokem.
Během prvního seznámení na silnicích v Portugalsku jsme vyzkoušeli Škodu Superb pouze v praktičtější karoserii kombi. Na českém trhu se objevila s předstihem před standardním liftbackem a zájemcům je k dispozici za přijatelných 40 tisíc korun navíc. Nový Superb, liftback i kombi, pak je sourozencem nejnovějšího Volkswagenu Passat. Všechny tyto modely se společně vyrábějí v koncernové továrně v Bratislavě.
Design, prostornost a interiér
Nová Škoda Superb přijíždí s novým designem, který sice neznamená revoluci, ale s evolucí křivek poprvé představených čtvrtou octavií je elegantním autem. Kombík s minimalistickým designem má kulatější hrany než předchůdce a automobilka při vývoji výrazně vylepšila aerodynamiku s cílem nižší spotřeby paliva – s koeficientem odporu vzduchu 0,25 uvádí, že vyvinula zlepšení o nezanedbatelných 15 procent. Novinkou je i nová generace předních světlometů Matrix LED a novým designovým prvkem Crystallinium.

Mezigeneračně je nová Škoda Superb Combi o 40 milimetrů delší a 5 milimetrů vyšší, a protože designově si jí můžete prohlédnout sami, pojďme rovnou do interiéru. Pokud s už viditelně dlouhým rozvorem náprav očekáváte velkou prostornost, superb vás rozhodně nezklame. Už minulá generace byla opravdu velkým autem a novinka pochopitelně pokračuje ve vyjetých kolejích, a dokonce je na zadních sedadlech ještě prostornější.
A zásadní informací také je, že už v minulosti obrovský kufr je teď ještě větší. Ve Škodovce našli způsob, jak udělat zavazadlový prostor ještě větší a nově disponuje základním objemem 690 litrů. Mezigeneračně tak je o 30 litrů větší. S liftbackem sice zatím nemám zkušenost, ale i ten zaujme velkým kufrem – standardně má základní objem 645 litrů, čímž si přilepšil o dalších 20 litrů. Nová elektrická roleta se pak pohybuje automaticky spolu s otevřením/zavřením pátých dveří.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!