Klimatizované vagóny nabídnou v první i druhé třídě elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky, například notebooků nebo mobilní telefonů. K dispozici bude také informační systém, jehož prostřednictvím budou cestující informováni o zastávkách nebo mimořádnostech. „Rychlíky nabídnou místo oddílů s osmi místy a koženkovými potahy komfort vlaků EuroCity, který představuje například oddíly pouze se šesti místy, textilní potahy sedaček nebo také toalety s uzavřeným systémem, které lze používat i při zastavení vlaku ve stanici,“ vyjmenovává přednosti Blažek.
Na vylepšené rychlíky se mohou těšit cestující především na tratích z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic, z Prahy přes Plzeň do Chebu nebo z Brna přes Přerov do Ostravy. Modernizace souprav však probíhají také na dalších vnitrostátních tratích, například z Olomouce přes Přerov, Otrokovice, Hodonín a Břeclav do Brna nebo z Ústí nad Labem přes Litoměřice, Mělník a Nymburk do Kolína.
České dráhy vlastní 650 vozů pro mezistátní dopravu, z nichž je přibližně 150 vozů starších 30 let a přes 400 vozů je ve věku 21 až 30 let. Nákup Railjetů, tedy 112 zcela nových vozů, tak představuje podstatné omlazení osobních vozů pro dálkové vlaky.
Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.