Novinkou je také nařízení, že všechny zakázky nad 200 milionů korun musejí projít správní radou. Jílek tak rázně utnul dosavadní spory o to, zda je usnesení rady platné ode dne jeho vyřčení nebo až doručení. „Trochu ostřeji jsme si to vyříkali,“ řekl serveru E15.cz Jílek.
Podle něj měla nová pravidla začít platit hned, Habarta se naopak hájil tím, že začnou platit až dnem doručení podepsaného usnesení. K tomu dosud nedošlo, takže Habarta podepsal některé dokumenty sám. Habarta se v poslední době dostal do sporů s ministrem dopravy kvůli zadávání zakázek.
Poslední kroky správní rady jsou ale zřejmě vyvolány skutečností, že Habarta nemá pro vedení SŽDC zákonnou kvalifikaci a je tak pouze „pověřený řízením“, nikoli gererálním ředitelem. Správní rada chce tento mimozákonný stav napravit. Hodla proto v březnu na jeho místo vypsat soutěž. V rezortu je ale možné zaslechnout i hlasy, že by na hádky mohl doplatit naopak ministr a jeho místo by zaujal právě Habarta.
Dnešní schůzka je pokračováním sporu mezi Habartou a ministrem dopravy Pavlem Dobešem. Nová pravidla prosadil hlavně on.
Správa v poslední době rozděluje stamilionové zakázky, v běhu je i soutěž o stavbu koridoru z Plzně do Rokycan za 7,5 miliardy korun.