Stavět by se tak měly pouze dva pruhy s občasným rozšířením na tři pruhy. „Nové teoretické propočty intenzity dopravy v letech 2025 a 2040 ukazují na to, že tam není nutné stavět čtyřpruhovou komunikaci ani dálnici,“ uvedl hejtman. Věc má ale háček. O výstavbě rozhoduje ministerstvo dopravy, které si zpracovává svou vlastní studii a variantu plnohodnotné rychlostní silnice nevylučuje.
„Jde o studii proveditelnosti a ekonomické efektivnosti plánované R35 v úseku Turnov – Jičín. Na základě výsledků této studie bude možné určit, v jakém šířkovém uspořádání bude možné silnici postavit,“ řekl mluvčí MD Martin Novák. Jisté je, že od Hradce Králové k Olomouci bude mít silnice číslo 35 podobu dálnice. Právě v tomto úseku na ní státní plánovači spoléhají jako na alternativu k přetížené dálnici D1.