Škoda Auto expanduje do Vietnamu. Příští rok zahájí prodej aut, o rok později také výrobu

Škoda Kushaq

Škoda Kushaq Zdroj: Škoda

Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
15 Fotogalerie
Adam Váchal

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto definitivně potvrdila, že vstupuje na vietnamský trh. V roce 2023 tam začne prodávat své evropské modely. Od roku 2024 k nim připojí vozy, které dnes vyrábí v Indii, konkrétně modely Kushaq a o něco později také Slavia. Ty bude ve Vietnamu přímo kompletovat. Automobilka věří, že na novém trhu bude výhledově prodávat až 40 tisíc škodovek ročně.

„Vstup na vietnamský trh je dalším logickým krokem v naší strategii internacionalizace. Naše atraktivní modelové portfolio nabízí zákazníkům ty správné produkty, díky nimž budeme moci na tomto vysoce dynamickém trhu využít své silné stránky. Geografická blízkost Indie navíc přináší skvělé synergické efekty; již v roce 2024 budeme do Vietnamu dovážet automobilové sestavy z našeho indického závodu v Puné. V konečném důsledku to výrazně posílí naši přítomnost v jihovýchodní Asii,” říká Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Od roku 2023 bude Škoda dovážet do Vietnamu z Evropy modelové řady Kodiaq, Karoq, Superb a Octavia. Společnost Thanh Cong Motor Vietnam (TC Motor), která bude lokálním partnerem automobilky, následně zabezpečí prodej těchto vozů. 

TC Motor také aktuálně buduje ve Vietnamu výrobní linku pro nová auta v provincii Quang Ninh. Ta bude dokončena v roce 2024. Škoda následně bude z Indie posílat do Vietnamu potřebné díly pro výrobu modelů Kushaq a Slavia, jejichž finální montáž bude probíhat právě ve zmíněné továrně. 

Vozy budou ve Vietnamu prodávány prostřednictvím místní sítě lokálních partnerů. První partnerské provozovny jsou plánované v Hanoji a Ho Či Minově Městě – na obě tato města připadá převážná většina nově prodaných vozů ve Vietnamu. Škodovka plánuje prodejní síť rozšířit na více než 50 partnerů. Automobilka předpokládá, že bude v prvních letech na novém trhu prodávat okolo 30 tisíc vozů, po roce 2030 by toto číslo mělo vzrůst na 40 tisíc.

Škoda vidí v novém trhu potenciál díky jeho rychlému růstu. Vietnam má přibližně 100 milionů obyvatel, přitom na tisíc obyvatel tam připadá pouze 34 vozidel. "Zároveň je pravděpodobné, že evropské značky budou ve Vietnamu nabývat na významu díky postupnému rušení cel na zboží z EU do roku 2030. Z tohoto důvodu očekáváme, že celkový roční objem trhu se po roce 2030 zvýší na přibližně jeden milion vozů," uvádí Zellmer. 

VIDEO: Takto Škodovka vyrábí baterie do elektromobilů

Video placeholder
Výroba baterií do elektromobilů v mladoboleslavském závodě Škoda Auto. • Škoda Auto