Škoda T11: Inovativní projekt dvou silných značek, který se neuchytil
Značka Škoda je dnes primárně spojována s osobními automobily, existuje ale i plzeňský stejnojmenný podnik vyrábějící tramvaje, lokomotivy nebo trolejbusy. A právě třeba trolejbusy byly jeho klíčovým produktem už za dob socialismu. Zatímco třeba Škoda Tr14 se stala běžnou součástí českých měst s trolejbusovou dopravou, jiné projekty zůstaly ve fázi prototypu, bohužel.
Mezi takové nadějné projekty patří bezesporu Škoda T11. Šlo o model trolejbusu vyvinutý v uvolněné atmosféře poloviny šedesátých let. Šlo o nadčasovou myšlenku unifikace dílů, Škoda totiž kvůli vývoji spolupracovala s Karosou, tehdy už renomovaným výrobcem autobusů, byť tehdy stále nesoucích znaky Škoda.
Oba podniky měly přitom do společného projektu dodat to, co nejlépe uměly. Karosa Vysoké Mýto tak dodala karoserii, kterou nebyla žádná jiná než ta z tehdy ještě dokončovaného autobusu Škoda ŠM 11, náhrady za slavnou Škodu 706 RTO. Naopak elektrická výzbroj pocházela od Škodovky.