Aerolinky dál škrtají lety. Cestujícím mají stačit vouchery | E15.cz

Škrtání v letových řádech neskončilo. Dopravci po pandemii ladí sítě, doplácejí na to cestující

Štěpán Bruner

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Nejistota spojená s tím, kam budou moci létat, nutí letecké společnosti spolu s oslabenou poptávkou k dalším škrtům v letových řádech. Prodejci letenek se přitom cestujícím stále zdráhají vracet peníze za zrušené lety a snaží se místo toho nabízet vouchery. Aerolinky se brání, že musejí neustále reagovat na aktuální vývoj kolem pandemie v jednotlivých zemích.

„S přáteli jsme měli 17. července letět z Prahy na Madeiru. Ve čtvrtek 2. července bylo vše v pořádku, let byl plánován, telefonicky u ČSA potvrzeno. V pátek 3. července odpoledne přišly e-maily, že je let zrušen kvůli COVID-19,“ popisuje svou zkušenost jedna z klientek ČSA, které patří pod skupinu Smartwings.

Podle mluvčí Smartwings Group Vladimíry Dufkové se let neuskutečnil „z důvodu restriktivních opatření na Madeiře vzhledem k aktuální epidemiologické situaci“. Nyní už omezení neplatí a Smartwings na Madeiru budou létat jednou týdně, dodala.

Popsaný případ není ojedinělý. Redakce deníku E15 shromáždila několik dalších případů cestujících, kterým byl let v nedávné době na poslední chvíli zrušen. Postiženi nebyli jen pasažéři aerolinek ze skupiny Smartwings, lety z Prahy rušily například i Lufthansa nebo Air Serbia.

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah