Aerolinky dál škrtají lety. Cestujícím mají stačit vouchery | E15.cz
KoronaHelpdesk E15

Jak uspět v krizi

Škrtání v letových řádech neskončilo. Dopravci po pandemii ladí sítě, doplácejí na to cestující

Štěpán Bruner

Nejistota spojená s tím, kam budou moci létat, nutí letecké společnosti spolu s oslabenou poptávkou k dalším škrtům v letových řádech. Prodejci letenek se přitom cestujícím stále zdráhají vracet peníze za zrušené lety a snaží se místo toho nabízet vouchery. Aerolinky se brání, že musejí neustále reagovat na aktuální vývoj kolem pandemie v jednotlivých zemích.

„S přáteli jsme měli 17. července letět z Prahy na Madeiru. Ve čtvrtek 2. července bylo vše v pořádku, let byl plánován, telefonicky u ČSA potvrzeno. V pátek 3. července odpoledne přišly e-maily, že je let zrušen kvůli COVID-19,“ popisuje svou zkušenost jedna z klientek ČSA, které patří pod skupinu Smartwings.

Podle mluvčí Smartwings Group Vladimíry Dufkové se let neuskutečnil „z důvodu restriktivních opatření na Madeiře vzhledem k aktuální epidemiologické situaci“. Nyní už omezení neplatí a Smartwings na Madeiru budou létat jednou týdně, dodala.

Popsaný případ není ojedinělý. Redakce deníku E15 shromáždila několik dalších případů cestujících, kterým byl let v nedávné době na poslední chvíli zrušen. Postiženi nebyli jen pasažéři aerolinek ze skupiny Smartwings, lety z Prahy rušily například i Lufthansa nebo Air Serbia.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
fotoRoční předplatné1899 Kč
Ušetříte 489 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoČtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoMěsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
fotoDarujte roční předplatnéNáhled předplatného1899 Kč Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce
Printová verze E15
Předplatné printového deníku E15
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!