Škrtání v letových řádech neskončilo. Dopravci po pandemii ladí sítě, doplácejí na to cestující

Přepážka ČSA na letišti v Praze

Přepážka ČSA na letišti v Praze Zdroj: ČTK / Vít Šimánek

Odstavená dopravní letadla aerolinek Smrtwings a ČSA na Letišti Václava Havla v Praze v době pandemie koronaviru (květen 2020)
Desinfekce letadel jako prevence proti koronaviru na letišti v Praze
Airbus A220 v barvách ČSA
4
Fotogalerie

Nejistota spojená s tím, kam budou moci létat, nutí letecké společnosti spolu s oslabenou poptávkou k dalším škrtům v letových řádech. Prodejci letenek se přitom cestujícím stále zdráhají vracet peníze za zrušené lety a snaží se místo toho nabízet vouchery. Aerolinky se brání, že musejí neustále reagovat na aktuální vývoj kolem pandemie v jednotlivých zemích.

„S přáteli jsme měli 17. července letět z Prahy na Madeiru. Ve čtvrtek 2. července bylo vše v pořádku, let byl plánován, telefonicky u ČSA potvrzeno. V pátek 3. července odpoledne přišly e-maily, že je let zrušen kvůli COVID-19,“ popisuje svou zkušenost jedna z klientek ČSA, které patří pod skupinu Smartwings.

Podle mluvčí Smartwings Group Vladimíry Dufkové se let neuskutečnil „z důvodu restriktivních opatření na Madeiře vzhledem k aktuální epidemiologické situaci“. Nyní už omezení neplatí a Smartwings na Madeiru budou létat jednou týdně, dodala.

Popsaný případ není ojedinělý. Redakce deníku E15 shromáždila několik dalších případů cestujících, kterým byl let v nedávné době na poslední chvíli zrušen. Postiženi nebyli jen pasažéři aerolinek ze skupiny Smartwings, lety z Prahy rušily například i Lufthansa nebo Air Serbia.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!