Slovakian Airlines, nováček, který si troufá na celý svět | E15.cz

Slovakian Airlines, nováček, který si troufá na celý svět

ilustrační foto
ilustrační foto
• 
ZDROJ: slovakianairlines.com

Edita Muchová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Na slovenský letecký trh se rozhodl vstoupit nový přepravce, Slovakian Airlines. Na bratislavské letiště si už přivezl první letadlo a teď čeká na licence. Půjde-li vše hladce a získá-li i poslední povolení od rezortu dopravy, chce začít létat od poloviny prosince. Letecká společnost doufá, že nepůjde ve stopách některých svých předchůdců, kteří skončili krachem nebo odešli z trhu stejně rychle, jak na něj vstoupili.

Slovakian Airlines mají velké plány. Do konce roku chtějí mít tři letadla Boeing 737-500, každé pro 108 cestujících. S nimi zamíří do prvních destinací v Anglii, Španělsku, Itálii nebo v Rusku. Spolumajitel společnosti Arnold Medzihradský chystá do budoucna i lety do zámoří. Všechny linky by každopádně měly směřovat do zatím neobsazených destinací.

„V zásadě nechceme nikomu konkurovat. Chtěli bychom otevřít destinace, které tu možná už byly, možná některé nebyly, ale na kterých bychom komusi zbytečně nekonkurovali,“ vysvětlil ředitel firmy Miroslav Kaličiak.

Součástí záměru je úzká spolupráce s arménským národním přepravcem Armavia. Ten totiž stojí za britskou společností Mika Holding, která je kromě Medzihradského spolumajitelem nového přepravce, oficiálně zaregistrovaného od letošního února.

„V našem plánu je intenzivně létat na lince mezi Bratislavou a Jerevanem, protože to nebude jen spojení dvou měst, ale máme tam i další obchodní zájmy,“ objasnil Kaličiak. V praxi by tak Slovakian Airlines měly přivážet lidi do Jerevanu, odkud by letěli dále do světa. Menší hub by měl též vzniknout v Bratislavě.

Otázkou ale zůstává úspěšnost linky do arménské metropole. Armavia se o ni totiž už pokoušela. Spustila ji začátkem roku ale zrealizovala pouze jeden let. Podle šéfa bratislavského letiště Maroše Jančuly bude úspěšnost firmy záležet na zvoleném obchodním modelu, ale i na vývoji v celém sektoru. Debatu, zda nové aerolinky vydrží na trhu fungovat, považuje za předčasné věštění z křišťálové koule.

Autor: Edita Muchová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah