Správa železnic má stavební povolení na přestavbu Masaryčky. Práce chce spustit už letos
Správa železnic získala pravomocné stavební povolení na modernizaci Masarykova nádraží v Praze. Na jaře plánuje vypsat výběrové řízení na stavitele, stavební práce pak chce zahájit ještě letos. Přestavba nádraží má být hotová v roce 2026, odhad nákladů dosahuje dva a půl miliardy korun.
V rámci přestavby se zvedne počet kolejí ze sedmi na devět, proběhne rekonstrukce stávajících nástupišť a nad kolejištěm vznikne nová lávka pro pěší, která usnadní přístup na nástupiště a také pro chodce propojí okolí Florence a Hlavního nádraží. Z nástupišť také bude možný přímý přestup na metro.
Přestavba nádraží je součástí modernizace železnice z Prahy do Kladna a zároveň i přípravou na budoucí vlakové spojení na pražské letiště. Loni se už začal upravovat úsek trati mezi stanicí Praha-Bubny a budoucí novou zastávkou Praha-Výstaviště a také část trati u Kladna.
Projekt modernizace Masarykova nádraží
Masarykovo nádraží je třetí nejvytíženější stanicí na české železnici, rekonstrukce tak bude probíhat za provozu.
Proměňuje se i okolí Masarykova nádraží. Dominantou se stane již rozestavěná devítipatrová budova navržená londýnským studiem světoznámé architektky Zahy Hadid. Developer Penta Real Estate celkem v lokalitě investuje deset miliard korun.