Správa železniční dopravní cesty se změní na Českou železnici

ilustrační foto

ilustrační foto

Státní organizace Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) změní zřejmě už v lednu značku. Podle informací deníku E15 začne nově používat název Česká železnice, nové bude i logo. Změnu identity musí ještě vzít na vědomí správní rada, takže oficiální vyjádření jsou zatím opatrná. „Správa železniční dopravní cesty zvažuje změnu takzvané komunikační značky. K rozhodnutí o změně ani o nové grafické podobě dosud nedošlo,“ řekl mluvčí Pavel Halla.

Logo už je ale na světě, podle zdroje deníku E15 pochází z dílny společnosti Dynamo Design. Černý znak v podobě kruhu a název Česká železnice jsou už registrovány u Úřadu průmyslového vlastnictví. Firmu budou reprezentovat navenek, v obchodním rejstříku zůstane zapsána Správa železniční dopravní cesty. Důvodem je zákon z roku 2002, podle kterého SŽDC vznikla odštěpením od tehdejší státní organizace České dráhy. Změně v rejstříku by tak musela předcházet úprava zákona. Ministr dopravy Pavel Dobeš se novému názvu podřízené organizace nebrání.

Logo České železniceLogo České železnice | Urad prumysloveho vlastnictviRegistrované logo České železnice u Úřadu průmyslového vlastnictví

„Já v tom problém nevidím, Správa železniční dopravní cesty není významná a příliš známá značka,“ řekl Dobeš. Podle něj ale nejde o krok směrem k vytvoření železničního holdingu, který by opět pod jednu střechu spojil SŽDC a České dráhy. Ministerstvo totiž čeká, jak dopadne experiment s Českým aeroholdingem a také jaký bude výrok unijních orgánů k podobnému železničnímu holdingu v Německu.

Odborník na reklamu z pražské Vysoké školy ekonomické Jiří Mikeš plán na změnu značky chválí. „Je to velice rozumný počin, lidé si na to rychle zvyknou,“ řekl. Podle něj je dosavadní název příliš dlouhý. Změna by si údajně neměla vyžádat velké náklady.

SŽDC dlouhodobě bojuje s nízkým povědomím lidí o své existenci. Význam podniku přitom roste. Za poslední tři roky převzala od drah téměř 20 tisíc lidí, včetně výpravčích. Patří k největším zaměstnavatelům v zemi. Firma přiděluje kapacitu dopravcům na železnici, řídí provoz vlaků, tvoří jízdní řád a staví i opravuje tratě.