Správa železnic počítala u zrušených zakázek s celkovými náklady až čtvrt miliardy korun. „Uchazeči v rámci uvedeného zadávacího řízení podali z pohledu zákona o veřejných zakázkách pouze nepřijatelné nabídky, zadavatel následně splnil svoji zákonnou povinnost a zadávací řízení zrušil,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.
Podle něj správa železnic připraví nová zadávací řízení a drezíny se pokusí udat ještě jednou. Kromě klasických malých drezín MUV69 jsou v nabídce i dva velké montážní stroje ruské výroby a sněhové frézy. Hned několik tendrů na prodej, opravy a zpětný leasing montážních mechanismů vypsala SŽDC hlavně v dubnu. Největší soutěž, která se týká strojů pro opravy trolejí MVTV2, jako jediná stále běží. Hodnota zakázky činí 253 milionů korun.
„Je to způsob, jak získat aktuálně velký objem prostředků a splátky pak pokrývat z generovaného cash flow. Pokud tu potřebu nyní mají, tak proč ne. Zásadní otázkou je ale nastavení parametrů smlouvy, tedy o kolik tu modernizaci nakonec přeplatí,“ komentoval tehdy nový přístup SŽDC k modernizaci analytik společnosti Cyrrus Karel Potměšil.
Správa železniční dopravní cesty je majitelem a údržbářem 9500 kilometrů tratí. Montážní kolejového vozíky, takzvané muvky, jsou jejím hlavním výrobním nástrojem. Nové muvky vyrábí například českotřebovská společnost CZ Loko.