Tesla supercharger opět zlevňuje napříč Evropou. Česko má ale smůlu

Nabíjecí stanice Tesla

Nabíjecí stanice Tesla Zdroj: Profimedia

Nabíjecí stanice Ionity
2
Fotogalerie

Po květnovém zlevnění, kdy se cena dobíjecího proudu superchargeru Tesly snížila napříč celou Evropou vyjma Portugalska a Velké Británie, jde Tesla s cenou opět dolů. Radovat se ze středečního zlevnění mohou řidiči vozů Tesla téměř v celé Evropě. V Česku ale zůstává cena na hladině 8,4 koruny za kilowatthodinu, kam se dostala v polovině prázdnin. Kromě Tesly nyní škrtá ceny i společnost Ionity.

Sousední Německo se těší z téměř 15procentního zlevnění. Z předešlých 0,38 eura za kilowatthodinu klesla ve středu 16. srpna cena na 0,33 eura. V Norsku dobíjecí proud superchargeru Tesly klesl dokonce více než o čtvrtinu na 2,2 norské koruny. Pokud bychom cenu přepočítali čtvrtečním kurzem na české koruny, vyšla by jedna kilowatthodina v Norsku skoro na polovinu tuzemské ceny. Německo oproti Česku nabízí také nižší cenu, ovšem pouze o pár desítek haléřů. 

Kde se vyplatí oproti Česku dobíjet?

Pokud plánujete na konec prázdnin roadtrip po Evropě, nejlevněji vás vyjde dobíjení v severských státech, konkrétně v Norsku, Dánsku, Švédsku a ve Finsku a také v Nizozemsku. Vyplatí se ale i přejet hranice do sousedního Rakouska či Německa. Naopak v Polsku si oproti tuzemsku připlatíte. Stejně tak i na Slovensku vás dobití v Tesla superchargeru vyjde dráž. 

NorskoDánskoTureckoŠvédskoNizozemsko
4,615,495,76,196,26
Rakousko/FinskoFrancieSlovinskoNěmeckoChorvatsko
6,746,987,477,958,19

ceny v korunách za kilowatthodinu

Ceny u superchargerů závisí nejen na konkrétní zemi, ale i na dané stanici. Výhodnější nabití si můžete zajistit i tím, že ke stojanu přijedete mimo špičku, kdy je cena dobíjecího proudu nižší. Kromě majitelů vozů Tesla mohou supercharger využít i vlastníci elektromobilů jiných značek. Za dobití si ale připlatí. 

Ionity: stabilnější, ale dražší

Mnohem stabilnější, ale zároveň vyšší ceny nabíjecího proudu jsou na stanicích společnosti Ionity. Společný podnik zastřešující BMW, Mercedes, Audi, Porsche, Ford a Hyundai/Kia snížil ceny ve stejný den jako konkurenční supercharger od Tesly. Na rozdíl od americké společnosti ale zlevnil pouze ve třech evropských zemích. 

Konkrétně se redukce cen dotkla Německa, Francie a Norska. V sousedním Německu tak dnes dobijete za 0,69 eura za kilowatthodinu. V případě měsíčního předplatného, jež vyjde na 11,99 eura, pak za 0,49 eura. Ve Francii elektromobiloví nadšenci získají ještě nižší cenu, a to 0,39 eura za kilowatthodinu s předplatným a 0,49 eura bez něj. 

Ačkoli u superchargeru je Norsko nejlevnější zemí v Evropě, u Ionity toto neplatí. Za kilowatthodinu zde dnes zaplatíte 4,8 norské koruny, pokud si platíte i měsíční předplatné. V opačném případě je cena 6,99 koruny. Ani v jedné zemi ale není Ionity levnější než konkurenční Tesla.