Ve třetím vyhodnoceném tendru na modernizaci D1 uspělo sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau. K takovému závěru dnes dospěla hodnotící vládní komise.
Konsorcium pro úsek Velká Bíteš – Devět Křížů přispěchalo s nejnižší cenou. Nabídka činila 382 milionů, Ředitelství silnic a dálnic přitom původně čekalo 637 milionů.
Dvojice OHL ŽS a Alpine Bau se tak prozatím stává nejúspěšnějším účastníkem klání o D1. Získala totiž i úsek Lhotka – Velká Bíteš, a to s nejnižší cenou 597 milionů. Předpoklady činily 967 milionů.
Hodnotící komise dnes vyhodnotila také soutěže o úseky Šternov – Psáře a Loket – Hořice. Kolem těchto soutěží ale dělá ŘSD tajnosti. Zatím pouze oznámilo, že v obou případech byl vyloučen jeden uchazeč. Rekonstrukce by měla začít na přelomu března a dubna.