Volkswagen se dohodl s podnikovou radou na rušení míst v Německu. Může propustit tisíce lidí

Největší evropská automobilka se stává obhájcem elektromobility, do jejíhož rozvoje hodlá v příštích letech investovat desítky miliard eur. Propustí kvůli tomu tisíce zaměstnanců.

Největší evropská automobilka se stává obhájcem elektromobility, do jejíhož rozvoje hodlá v příštích letech investovat desítky miliard eur. Propustí kvůli tomu tisíce zaměstnanců. Zdroj: Profimedia

Továrna Volkswagenu ve Wolfsburgu
S propouštěním začne Volkswagen doma v Německu. Později však dojde i na další závody.
Do koncernu Volkswagen patří i česká Škoda Auto.
4
Fotogalerie

Automobilový koncern Volkswagen se dohodl s podnikovou radou na plánu rušení pracovních míst v Německu, kde zaměstnává kolem 300 tisíc lidí. Firma dohodu oznámila ve svém dnešním sdělení, přesný počet rušených míst ale neuvedla. Podle agentury AFP by ji do konce roku 2023 kvůli úsporám nutným k financování přechodu na elektromobilitu mohlo opustit až 5000 zaměstnanců. O tom, že se společnost chystá v zemi propustit takový počet lidí, předtím informoval na svém webu německý ekonomický deník Handelsblatt.

Starším zaměstnancům narozeným do roku 1964 Volkswagen nabídne předčasný nebo částečný odchod do důchodu. Firma potřebuje snížit fixní náklady, napsal list. Šéf koncernu Herbert Diess podle Handelsblattu považuje za obzvlášť neefektivní mateřský podnik ve Wolfsburgu a firemní administrativu. Volkswagen proto se šetřením začne v Německu, ale další koncernové značky budou následovat.

Deník s odkazem na firemní zdroje uvádí, že společnost si na odškodnění zaměstnanců vyčlenila půl miliardy eur, tedy zhruba třináct miliard korun. Doufá, že v dlouhodobém horizontu tímto krokem ušetří miliardy.

Handelsblatt také napsal, že Volkswagen do konce roku prodlouží zákaz přijímání nových zaměstnanců. Původně mělo opatření platit jen do konce prvního čtvrtletí. Zvenčí bude firma moct přijímat pouze pracovníky v oblastech, jako jsou informační technologie a software.

Skupina Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, v lednu uvedla, že v příštích dvou letech sníží režijní náklady o pět a pořizovací náklady o sedm procent.

Provozní zisk firmy se loni bez zahrnutí mimořádných položek propadl o 45 procent na 10,6 miliardy eur. Automobilka ale uvedla, že letos počítá s výrazným oživením tržeb. V únoru jak Škodě Auto, tak celé skupině Volkswagen poprvé po pěti měsících meziročně vzrostl odbyt.