Banky hledají přívětivější tvář

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia

Fintech sice zatuhlé a rutinně fungující české bankovnictví zatím nepoložil, ale donutil je mohutně inovovat. Výsledky zaznamenají především zákazníci – dočkají se řady nových služeb.

České bankovnictví se otřásá v základech. Mohutná vlna fintechových firem ucházejících se o finanční byznys rozhýbala konkurenci mezi bankami na poli chytrých zákaznických služeb. Horkými tématy příštích měsíců budou správa financí z jednoho bankovního účtu, inteligentní internetové bankovnictví či třeba služby navázané na rychlou identifikaci klienta prostřednictvím jeho hlasu či zjevu.

„Přibližně tři roky zpět se očekávalo, že fintechové společnosti zcela zdisruptují tradiční banky a prakticky je odsunou na druhou kolej. To se prozatím ukazuje jako liché a je zřejmé, že zásadní inovace budou muset vyjít ze spolupráce mezi bankami a fintechem,“ říká analytik poradenské společnosti Capgemini Petr Zíma.

Proměňovat se začíná díky snahám fintechu oblast takzvané zákaznické zkušenosti, zhruba v ročním výhledu ale znalci trhu očekávají přestavbu bankovních produktů i procesů. „Fintechové společnosti se nastylizují do role dodavatele bankovních technologií, čímž tempo inovací výrazně podpoří,“ předpovídá Štěpán Húsek, partner v oddělení consultingu poradenské společnosti Deloitte.

Branka jménem psd2

Bankovní brány pootevřela fintechu od letoška platná evropská směrnice o platebních službách PSD2. Ta má fintechovým firmám umožnit skrze sdílená data s bankami například ovládání účtu v různých bankách z jednoho místa v aplikacích třetích stran.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!