Česká spořitelna chce získat i ty, kterým vadí její jméno

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Česká spořitelna připravuje pro český trh zcela novou banku. Ta má být modernější a výslovně cílí na lidi, kterým vadí jméno Česká spořitelna. Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN). Banka s největším počtem klientů v zemi tak reaguje jak na změnu životního stylu Čechů, tak na nástup nových konkurentů.

Určitá část Čechů, a nemusí to být ani záležitost věku, má psychologickou bariéru se s brandem České spořitelny ztotožnit, řekl deníku Martin Škopek, odpovědný za retail v představenstvu Erste Group, která ČS vlastní. „Jde nám o lidi, kteří chtějí mít něco víc trendy, aby se tím mohli prokázat ve společnosti. Pro tuto skupinu, která je pro bankovní obchody velmi zajímavá, plánujeme přijít s novým konceptem obsluhy,“ dodal.

Jak uvedl deník, do hledáčku nové banky by se tak mohli dostat hlavně ti, kdo si užívají života, nešetří, nechtějí žádné komplikované služby a berou si půjčky a kreditní karty. Neměl by to být čistě internetový projekt. Součástí by měly být i pobočky, které by ale měly vypadat jinak než klasická síť spořitelny.

Podle informací HN by v nich mělo být například možné pít kávu s možností posedět jako v kavárně. Stylově by pobočky mohly zapadat do vkusu lidí, kteří rádi navštěvují například řetězec kaváren Starbucks. „Takových lidí, kteří si chtějí užívat a půjčovat, je podle našich průzkumů 25 procent,“ řekl listu šéf ČS Pavel Kysilka.

Nová banka bude zaštítěna buď Českou spořitelnou, nebo Erste Group. Její start ještě není definitivní. „Z Vídně jsme dostali zelenou zmapovat trh, konečné rozhodnutí ještě nepadlo,“ řekla deníku mluvčí ČS Klára Gajdůšková.

HN píšou, že Česká spořitelna je pod silným tlakem, aby se přizpůsobila novým rivalům, kteří v poslední době vstoupili na trh nebo tak v nejbližší době učiní. Kromě už fungující Zuno Bank se na podzim chystá spustit služby i banka PPF Air Bank. Expandovat chce také Equa Bank a podobné se dá čekat i od nového vlastníka Volksbank, kterým je ruská banka Sberbank.

Pro mateřskou Erste Group je ČS klíčová. V prvním pololetí Česká spořitelna meziročně zvýšila konsolidovaný čistý zisk o téměř 24 procent na 7,21 miliardy korun.