Sazka letos snížila reklamní investice na historické minimum
Dnes to sdělila firma Kantar Media. Údaje nezahrnují internetovou reklamu a vycházejí z ceníků za reklamu, takže neberou v úvahu množstevní slevy ani barterové smlouvy. Reklamní investice Sazky v letošním prvním čtvrtletí podle Kantar Media meziročně klesly o 84 procent na 13 milionů korun. Výdaje Sazky na reklamu klesají od začátku letošního roku. Ještě v lednu činily 7,32 milionu korun, v únoru už 3,68 milionu korun a březnu dva miliony korun. V dubnu reklamní investice Sazky dál klesly na 1,267 milionu korun a v květnu na 809 tisíc korun.
Pokles reklamních aktivit Sazky letos pocítily zejména noviny a televizní stanice. Zatímco v prvním čtvrtletí loňského roku reklamní investice Sazky v případě novin obnášely bezmála 49 milionů korun, tak letos do března klesly na 650 tisíc korun. Hodnota reklamy Sazky vysílané v televizních stanicích se podle údajů Kantar Media snížila z 33,6 milionu korun v prvním čtvrtletí loňského roku na 12,3 milionu korun.
Ještě v roce 2009 reklamní investice Sazky obnášely 466 milionů korun, což tehdy loterijní firmě na žebříčku dvaceti největších zadavatelů vyneslo 17. místo. Loni ale Sazka výdaje na reklamu omezila, takže se do tohoto pořadí nedostala. Dvacáté místo loni patřilo České spořitelně, jejíž reklamní investice činily zhruba 413 milionů korun a byly vyšší než od Sazky.
Reklamní investice letos naopak zřejmě navýší Fortuna, jelikož v polovině července spustí novou číselnou loterii Fortuna Lotto, což se neobejde bez reklamní kampaně. Její týdenní tah čísel s jackpotem bude přímým konkurentem Sportce společnosti Sazka.
Sazka se po jmenování insolvenčního správce Josefa Cupky snaží loterijní činnost oživit. Její tržby ve 24. týdnu poprvé dosáhly hodnot z období před tím, než rapidně klesla důvěra sázejících kvůli mediálně diskutované restrukturalizaci firmy a úvahám o vyhlášení konkurzu. Sazka se do insolvence a následně do konkurzu dostala kvůli problémům se splácením nákladné výstavby pražské haly O2 arena. Akcionáři Sazky jsou občanská sdružení působící v tělovýchově a sportu.
Společnost Kantar Media je výzkumná agentura, která vznikla v roce 1999, kdy koupila společnost A-Connect a převzala její aktivity na českém trhu. Jako součást nadnárodní skupiny Kantar Media Group firma zajišťuje monitoring reklamních aktivit v České republice.
Cupka nehodu ohlásil na policii, nemusela to prý být náhoda
Způsob nehody, při níž insolvenčního správce Sazky Josefa Cupku včera porazilo auto, naznačuje, že nemuselo jít o náhodu. Cupka proto nehodu dnes ohlásil na policii. Cupkova mluvčí Lenka Tichá řekla, že jeho tým má podle ní navíc signály, že se v médiích připravuje proti správci diskreditační kampaň.
Incident se odehrál včera dopoledne na Karlově náměstí. Cupku při přecházení přechodu srazil stříbrný vůz značky Škoda řízený ruským státním příslušníkem. „Jsou tu indicie, že nešlo o náhodu. Auto zastavilo před přechodem, ale pak se prudce rozjelo v okamžiku, kdy byl Cupka v polovině vozovky. Pak jej chvíli vláčelo na kapotě,“ uvedla k nehodě Tichá. Přestože prý nehoda vypadala hrozivě, Cupka vyvázl jen s lehčími zraněními a může dál pokračovat ve své práci.
„Je zvláštní, že člověk, který tvrdí, že ho údajně srazilo auto a vláčelo ho několik metrů, nezavolá hned policii, ale místo toho několik hodin poté začne konspiračními teoriemi zásobovat média a polici vše oznámí teprve druhý den. V této souvislosti doporučuji film Vrtěti psem. Zároveň sděluji, že jsem včera dostal průjem a také mohu konstatovat, že nemusel být náhodný. Způsob, jakým se průjem odehrál, se standardnímu průjmu podle svědků nepodobá,“ reagoval na dnešní Cupkovo oznámení Aleš Hušák.