Lidová Škoda Felicia? Připomeňte si 20 let starý ceník tohoto symbolu české rodiny

Škoda Felicia

Škoda Felicia Zdroj: repro Auto.cz

Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia
Škoda Felicia s novou tváří - stará TV reklama
10
Fotogalerie

Felicia je typickým zástupcem segmentu rodinných hatchbacků. Ceník modernizované verze z roku 1998 přináší poměrně zajímavé informace.

 

Škoda Felicia se začala vyrábět v letech 1994 a po českých silnicích jich stále jezdí mraky. Je to levné a nenáročné auto, na které seženete náhradní díly takřka na každém rohu, navíc servis zvládne každý průměrně zdatný mechanik. V roce 1998 vůz dostal novou tváří, kterou „zdědil“ po jedničkové octavii.

Dodnes si vzpomínám na prospekty a reklamy, ve kterých bylo jasně uvedeno „Felicia s novou tváří“, přičemž jedna se na podzim 2001 zabydlela také u nás doma. Šlo o skladovku, protože výroba vozu byla ukončena v červnu 2001, zhruba měsíc před tím, než byl náš Trumf vyroben. Celkem vyjelo do světa více než 1,4 milionu felicií a ještě deset let po ukončení výroby šlo o nejčastěji vyskytovaný vůz na českých silnicích.

Dnes si povíme něco o cenách modernizované felicie, konkrétně platných od 12. února 1998. Přesně v ten den proběhla v Mladé Boleslavi tisková konference, na které byly představeny karosářské varianty hatchback a kombi.

Nabídka byla rozdělena do výbavových linií LX, LX-special a GLX, písmeno „i“ měla v označení vždy verze s motorem 1.3 MPI/50 kW. V základu byl stejný motor, avšak s výkonem 40 kW a cenou od 229 900 korun. Za „special“ se připlácelo přesně 9650 korun, za tuto jste však dostali více než jenom vyšší výkon.

Linie LX za nejméně 229 900 korun zahrnovala například imobilizér, nárazníky lakované v barvě karoserie, cyklovač předních stíračů, otáčkoměr s digitálními hodinami, zásuvku na 12V, tři stropní madla, akustické upozornění na nezapnutá přední světla, třetí brzdové světlo, zadní stírač s ostřikovačem a u verzí 1.9 D a 1.6 MPI také posilovač řízení.

Podívejte se na dobovou reklamu:

Video placeholde

Škoda Felicia s novou tváří - stará TV reklama • škoda auto

Linie „special“ měla navíc tónovaná okna, dělená zadní sedadla, jejichž sedáky šlo vyklopit za přední opěradla, přední mlhovky a příprava pro rádio se dvěma reproduktory. Jako bych viděl našeho Trumfa vyrobeného v květnu 2001, který však neměl přední mlhovky.

Více informací najdete v článku na webu Auto.cz>>>