Lotus chce být opět konkurentem pro Ferrari a Porsche
Automobilka Lotus prakticky od úmrtí svého zakladatele hledá ten správný směr. Nový vlastník má však ohledně její blízké budoucnosti poměrně jasné představy.
Colin Chapman svou značku Lotus založil ve druhé polovině čtyřicátých let. Jeho prvním vozem se stal Austin Seven upravený pro trial, který se dočkal několika přestaveb. Prvním komerčním úspěchem se stal Mark VI. Na něj navázal dodnes populární Seven.
Právě v souvislosti s ním zůstává i dnes téměř šedesát let od uvedení jeho první generace u řady fanoušků značky zakořeněná představa, že Lotus musí vyrábět jen malé a lehké sporťáky, nejlépe jen s plátěnou stříškou.
Samotný Colin Chapman měl ovšem se svou značkou zcela jiné plány a mířil s ní podobným směrem jako Porsche. Při pohledu na jednotlivé modely Lotus od padesátých do začátku osmdesátých let, kdy Chapman zemřel je zcela jasně viditelná linie postupu od spartánských sporťáků ke komfortnějším strojům třídy GT.
Nebýt Chapmanovy smrti v roce 1982 dorazil by osmiválcový Lotus již v osmdesátých letech a ne až v roce 1996 v karoserii přesluhujícího Espritu. I když, jeho kvality dokazovala skutečnost, že ještě na přelomu tisíciletí byl ohledně jízdních výkonů prakticky přímým konkurentem pro Ferrari F355.