OBRAZEM: Ferrari i socialistické retro. Mototechna nabízí auta jako investici
Ať už za to můžou dnešní přetechnizovaná auta, nostalgie či fakt, že během posledních desítek let vzniklo nespočet automobilových ikon, investice do klasických vozů jsou čím dál tím populárnější.
Tohoto trendu se snaží chytit společnost AAA Auto se svoji značkou Mototechna. Ta byla obnovena za účelem prodeje zánovních vozů, ovšem nyní dostala přídomek Classic. Nabízí investiční vozy, veterány.
Tvrdí, že k investici do sběratelského automobilu nebo veterána není potřeba mít miliony, k pořízení zajímavého kusu s potenciálem finančního zhodnocení leckdy stačí pár desítek tisíc. Vždy záleží na preferencích konkrétního zákazníka.
Další zajímavé články ze světa automobilů najdete zde >>>
„Vlastnictví veterána je pro majitele především koníček, a ve většině případů se o investici jedná až v druhé řadě. Výhodou investice do veteránů ale je, že si vlastnictví auta můžete užívat, což se třeba o akciích asi říct nedá,“ říká Petr Vaněček, provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto.
Nabídka Mototechny Classic by do budoucna měla čítat mezi 30 a 50 vozy různých značek rozdělených do čtyřech základních kategorií.
„Vrchol nabídky tvoří auta prestižních značek v cenách nad milion korun. Druhou kategorií jsou americké klasiky jako Ford Mustang nebo Chevrolet Corvette, třetí pak klasická auta z dob socialismu.
Poslední skupinou jsou pak vozy, které ještě nedosáhly veteránského věku, ale již dnes k tomu mají dobře nakročeno vzhledem ke svému mimořádnému stavu, historii nebo třeba enormně nízkému nájezdu,“ vysvětluje manažer výkupu AAA Auto Jindřich Topol. Již při spuštění značky je k dispozici 15 automobilů.
Model | Obvyklá cena 2013 | Obvyklá cena 2018 | Zhodnocení |
Tatra 603 | 500 tisíc korun | 800 tisíc korun | 60 % |
Škoda 110 R | 150 tisíc korun | 250 tisíc korun | 66,7 % |
Škoda Rapid | 80 tisíc korun | 130 tisíc korun | 62,5 % |
Škoda Felicia Cabrio | 250 tisíc korun | 400 tisíc korun | 60 % |
*Zdroj: AAA Auto
Mezi největší taháky Mototechny patří dvě Ferrari Testarossa, z čehož jedno má najeto pouhých 9 tisíc km a stojí 4 miliony korun, nebo Ferrari 550 Maranello za 3 350 000 korun. Na cestě je pak Jaguar XK 120 Alloy Roadster z roku 1949 s očekávanou cenou okolo osmi milionů korun.
Jak být bohatý? Dozvíte se to v investičním magazínu E15, který si můžete objednat zde >>>
Jak být bohatý - investiční magazín E15 Premium
• E15

Z amerických klasiků je v nabídce třeba Ford Ranchero z roku 1972 za 450 tisíc korun nebo Ford Thunderbird (1967) za tutéž cenu. Socialistické vozy jsou zastoupeny dvěma Škodami 100, Ladou VAZ 2101 nebo Škodou Favorit s nájezdem pouhých 22 666 kilometry.