Nejžádanější luxusní vozy jsou od BMW. Značka po pěti letech vystřídala Mercedes

Závod BMW ve Spartanburgu.

Závod BMW ve Spartanburgu. Zdroj: BMW

Celosvětový prodej luxusních osobních automobilů Mercedes-Benz se loni snížil o pět procent na 2,05 milionu. Oznámil to dnes v tiskové zprávě německý koncern Daimler, který tato auta vyrábí. Značka Mercedes-Benz tak podle agentury Reuters poprvé za pět let přišla o vedoucí pozici na trhu s luxusními automobily. Předstihla ji konkurenční německá značka BMW, která tento týden oznámila, že její globální prodej loni poprvé překročil 2,2 milionu vozů.

V Evropě se loni prodej automobilů Mercedes-Benz propadl asi o 11 procent na 696 tisíc. V Číně se snížil o dvě procenta na 759 tisíc vozů, zatímco ve Spojených státech o 0,4 procenta vzrostl a dostal se na 276 tisíc.

V samotném čtvrtém čtvrtletí se globální prodej automobilů Mercedes-Benz meziročně propadl téměř o čtvrtinu zhruba na 464 tisíc vozů. Daimler ve své zprávě poukázal na přetrvávající problémy s nedostatkem čipů. "Situace kolem dodávek polovodičů zůstává nejistá a předpokládá se, že jejich nedostatek bude mít v příštích čtvrtletích vliv na výrobu i prodej," uvedla automobilka.

Video placeholde
Nedostatek výrobků a surovin • Videohub

BMW zveřejní podrobnější údaje o vývoji loňského prodeje příští týden. O loňském překročení hranice 2,2 milionu prodaných vozů v úterý informoval člen představenstva zodpovědný za prodej Pieter Nota.

"Značka BMW je tak na prvním místě na globálním trhu s luxusními vozy, a to se značným náskokem," prohlásil. Předpověděl zároveň, že v letošním roce bude BMW pokračovat v růstu.