Aholdu v roce 2010 klesly v Česku tržby, snížil ale ztrátu

Albert

Albert

Společnosti Ahold Czech Republic, která v Česku provozuje zhruba 280 supermarketů a hypermarketů Albert a patří mezi největší obchodníky v zemi, v roce 2010 klesly tržby meziročně o 1,178 miliardy korun z 40,346 miliardy korun v roce 2009 na 39,168 miliardy Kč.

Hospodaření obchodního řetězce Ahold předloni v Česku opět skončilo ztrátou, která ale byla výrazně nižší než v předešlých letech. Zatímco v roce 2009 společnost Ahold Czech Republic vykázala rekordní ztrátu 1,741 miliardy korun, tak v roce 2010 její prodělek činil 116,2 milionu korun. Ahold měl předloni provozní zisk 102 miliony korun.

Mluvčí firmy Simona Caidlerová řekla, že vedení je s předloňskými výsledky spokojeno, jelikož v roce 2009 byla zahájena rekonstrukce obchodní sítě Albert. „Snížili jsme velikost některých prodejen a některé neprofitabilní prodejny jsme zavřeli. V přímé úměře k menšímu počtu prodejen nám v roce 2010 klesly tržby v porovnání s předchozím rokem, ale díky tomuto kroku jsme dosáhli výborného provozního výsledku hospodaření,“ uvedla Caidlerová.

Ahold byl předloni v Česku ztrátový už šestý rok v řadě. V roce 2009 vykázal rekordní ztrátu 1,741 miliardy korun poté, co v roce 2008 prohloubil ztrátu ze 433,8 milionu Kč v roce 2007 na 463,6 milionu korun. Nahromaděné prodělky společnosti Ahold Czech Republic z předchozích let činily na konci roku 2008 další 4,3 miliardy korun.

Rok 2010 byl pro tuzemské obchodníky opět složitý, jelikož Češi kvůli krizi nadále omezovali útraty. Tržby 50 největších tuzemských obchodníků předloni poprvé od zahájení jejich sledování v roce 1993 nevykázaly růst a stagnovaly na úrovni 444 miliard korun. Nepříznivý vliv na tržby v roce 2010 mělo i utlumení investiční aktivity obchodníků, kteří sítě prodejen kvůli krizi nerozvíjejí tak rychlým tempem jako dříve.

Společnost Ahold Czech Republic je součástí nizozemské maloobchodní skupiny Ahold. Na předloňském žebříčku deseti největších tuzemských obchodních řetězců, který sestavila firma Incoma GfK, připadlo Aholdu druhé místo za společností Tesco Stores ČR.