Na tomtéž nápadu přitom ve stejném okamžiku jeden významný hráč pohořel, Home Credit obdobnou službu ukončil po půldruhém roce před pár týdny. Češi prý tak často nový mobil nežádají.
„Službu jsme testovali jako jeden z mnoha inovativních projektů. Zájem zákazníků o pravidelnou obměnu telefonu však nenaplnil naše očekávání, a proto jsme se projekt rozhodli ukončit,“ uvádí mluvčí Home Creditu Zuzana Bienvenu. Službu s názvem Update podle ní využilo několik tisíc klientů. Většímu úspěchu mimo jiné bránil fakt, že si Češi obvykle svůj přístroj nechávají podstatně déle. „Evidujeme něco kolem dvou let,“ uvádí například na adresu nejobvyklejší periody obměny mobilu šéf obchodu s mobily v Samsungu Michal Forejt.
Až tři čtvrtiny uživatelů iPhonů perspektivně přejdou od kupování přístrojů k Upgrade programu
S modelem každoroční obměny telefonu klientům, kteří platí měsíční částku za pronájem, přišel americký Apple v rámci svého programu iPhone Upgrade. Ten klientům garantuje, že při placení určitého měsíčního poplatku získají každých dvanáct až osmnáct měsíců nárok na nový model telefonu značky.
„Naše služba je obdobou tohoto programu a mezi našimi zákazníky zatím zaznamenala takový úspěch, že jsme se rozhodli nabízet podobným způsobem i smartphony se systémem android,“ uvádí marketingový ředitel Alzy Karel Kučera.
Životaschopnost modelu, ve kterém zákazník dostane každý rok nový mobil za měsíční částku začínající na tisícikoruně, potvrzují i někteří experti. „Až tři čtvrtiny uživatelů iPhonů perspektivně přejdou od kupování přístrojů k Upgrade programu,“ soudí například šéf konzultantské společnosti Piper Jaffray Gene Munster. Do karet Applu nahrává průměrná doba nákupu nového telefonu kolem půldruhého roku.