Bleskmobil zabral - operátoři snížili předplacené volání na 2,50 Kč

ilustrační foto (Profimedia.cz)

ilustrační foto (Profimedia.cz) Zdroj: Profimedia.cz

Otázky, nakolik je Bleskmobil pravým virtuálním operátorem a jak ovlivní či neovlivní ceny na českém trhu, mají odpověď. Přesně tři týdny po startu Bleskmobilu se ceny pohnuly a volání za 2,50 Kč za minutu už nabízí ze svých předplacených karet i Vodafone a T-Mobile.

Jejich ceny jsou ale s podmínkami, ani jeden z operátorů nabídku Bleskmobilu zcela nedorovnává. Přesto i takovéto „optické“ a v reklamách prezentované dorovnání zřejmě bude stačit k udržení většiny zákazníků, kteří měli v úmyslu přeběhnout k Bleskmobilu.

Vodafone nabídl novou předplacenou kartu, kde nabízí od prosince až hodinové volání do vlastní sítě za sedm korun. Minuta hovoru do ostatních sítí bude do konce ledna stát 2,50 Kč, pak o korunu podraží. Kredit platí deset měsíců.

T-Mobile u nové Twist karty nabízí buď volání do konce ledna do všech sítí za 2,50 Kč za minutu, nebo bezplatně službu Internet v mobilu na tři měsíce. Výhoda se prodlouží s každým dobitím o jeden nebo čtyři týdny v závislosti na výši kreditu.

Telefónica, která spolu s vydavatelstvím Ringier Bleskmobil ve své síti provozuje, virtuálnímu operátorovi ve svém ceníku přímo nekonkuruje. Firma nabízí první minutu volání z předplacené karty za šest korun, za další minuty zákazník neplatí.

Bleskmobil začal jako první virtuální mobilní operátor na trhu nabízet služby 7. listopadu. Minuta hovoru vyjde na 2,50 Kč a poslání jedné SMS na 1,50 Kč.

O tom, nakolik je Bleskmobil skutečným virtuálním operátorem, se ale vedou živé diskuze. Český telekomunikační úřad (ČTÚ) jej za virtuálního operátora prohlásil, ovšem pouze díky velké volnosti definice tohoto pojmu. Jde o nejnižší formu virtuálního operátora na třídílné stupnici, kdy Ringier působí jako tzv. brand reseller. Telefónica si od něj značku pronajímá a o výnosy ze služby se obě firmy dělí. Bleskmobil tak nemusí být ani registrovaný u ČTÚ, stačí licence Telefóniky.

Například podle předsedy sněmovního podvýboru pro telekomunikace Jana Husáka (TOP 09) tak Bleskmobil nepředstavuje novou konkurenci a jde jen o marketingový trik. „Snížení cen volání o polovinu, které avizuje Bleskmobil, není ani žádnou cenovou revolucí, ale jen celoevropský standard,“ tvrdí Husák.

Máme SIM od BleskMobilu: první zkušenosti

Autor je redaktorem serveru Mobilmania.cz