Číňané loví v Praze nové obchodní partnery, lákají je na obří veletrh v Pekingu

Peking

Peking Zdroj: profimedia

čínská měna Jüan
2
Fotogalerie

Zástupci Pekingského veletrhu obchodu ve službách (BIFTS) loví v Česku nové obchodní partnery. Úspěch mají hlavně u cestovních kanceláří. Seminářem, který zítra pořádají v pražském Hotelu Pyramida, plánují na svůj veletrh přivábit až 30 nových účastníků. Obří veletrh, rozkládající se na 50 tisících metrech čtverečních, každoročně zahajuje čínský premiér a je označován za největší svého druhu na světě.

Číňané berou svůj veletrh opravdu vážně, jeden z jejích organizátorů Zdeněk Hrdlička proto bojuje o jeho podporu napříč českými institucemi.

„Ohledně propagace Veletrhu komunikujeme i s agenturou CzechTrade a Hospodářskou komorou. Chceme však také spolupracovat i s Ministerstvem obchodu a průmyslu,“ říká tento odborník na čínské záležitosti. „Čínští partneři se jsou dokonce kvůli propagaci svého Veletrhu ochotní podílet  i na firemních výdajích, které firmy s výjezdem budou mít,“ dodává.

Na semináři asi pro stovku lidí, placeném Číňany, promluví například představitel českého Institutu nové hedvábné stesky Jan Kohout či Wang Jinsong z čínské ambasády. Z českých firem se zúčastní například Martin Tour nebo Mondial, tedy především společnosti z cestovního ruchu. Čínu pak zastupují Huawei, ZTE či Bank of China.

Samotný pekingský veletrh je naplánován na květen 2018 a uskuteční se již pošesté.  Akce má být přitom jistým protipólem čínského obecně známějšího Kantonského veletrhu, jenž se však místo služeb zaměřuje více na obchod se spotřebním zbožím. Na něm se během posledního ročníku ve všech zónách představilo 25 tisíc vystavovatelů.