CK Iason ukončila činnost, nezískala povinnou pojistku proti úpadku

Zastávka v Modré laguně

Zastávka v Modré laguně Zdroj: Zuzana Dorogiova

Brněnská cestovní kancelář Iason, která se 25 let specializovala na pobyty v Řecku, z ekonomických důvodů ukončila svou činnost. Nyní neorganizuje žádný zájezd a nemá klienty v zahraničí. Kolem 350 zákazníků má nicméně zaplacené zálohy za letní pobyt, peníze by jim měla vrátit pojišťovna.

CK Iason veškeré prodeje zastavila k 10. březnu, přičemž pojištění proti úpadku jí vypršelo o pouhé čtyři dny později. Pojištění na další období se jí nepodařilo získat. Klienti s uhrazenými zálohami mohou uplatnit své nároky u asistenční služby pojišťovny Generali. Limit pojistného plnění by měl být podle majitele CK dostatečný.

„Od roku 1991 s námi na dovolenou do Řecka každoročně vyjelo několik stovek klientů. Řada z nich opakovaně kvůli destinacím, jako je západní nebo jižní Kréta, které jiné cestovní kanceláře nenabízejí,“ uvedl majitel CK Iason Nikolaos Hassiotis. Nastalá situace je podle něj vyústěním finančních ztrát spojených s dlouhodobou krizí v Řecku, oslabením koruny a také závislostí kanceláře na včasných platbách od smluvních prodejců.

Pojistka by měla stačit

CK byla pojištěna na 3,45 milionu korun, což by podle jejího majitele mělo stačit na řádné vypořádání nároků všech klientů, kteří zaplatili zálohové platby na letní pobyty. Kancelář poskytne veškerou součinnost pojišťovně a své klienty již začala kontaktovat s vysvětlením a podrobnými instrukcemi, jakým způsobem u asistenční služby pojišťovny uplatnit nárok na odškodnění. Tyto informace budou dostupné také na internetových stránkách cestovky a Generali.

„Podle prvních informací, které nám poskytl majitel CK Iason, by celková částka za neuskutečněné zájezdy neměla přesáhnout limit pojistného plnění navržený a sjednaný touto cestovní kanceláří,“ uvedl generální ředitel Generali Štefan Tillinger.“ Jasno však bude až poté, co ověříme veškeré podklady, které nám CK skutečně předá,“ dodal.