Coca-Cola zvýšila tržby i hrubý zisk

Reklama ve své krystalicky čisté podobě

Reklama ve své krystalicky čisté podobě Zdroj: Strategie

Americká společnost The Coca-Cola Company vytvořila ve čtvrtém čtvrtletí hrubý zisk 6,64 miliardy dolarů (asi 127,1 miliardy korun), což je meziroční nárůst o sedm procent. Provozní tržby se zvýšily o pět procent na 11,04 miliardy dolarů (asi 211,4 miliardy korun).

Největší světový výrobce nealkoholických nápojů zvýšil odbyt ve všech geografických oblastech včetně Evropy. Čistý zisk nicméně o 71 procent klesl na 1,65 miliardy dolarů (asi 31,7 miliardy Kč). Srovnání s předchozím rokem je ale problematické, protože o rok dříve firma zaúčtovala vysoký mimořádný zisk v souvislosti s akvizicí plnicích provozů v Severní Americe.

Zisk na akcii klesl na 72 centů z předchozích 2,46 USD. Pokud by se ale nebraly v úvahu zmíněné jednorázové účetní položky, zisk na akcii by činil 79 centů. To je nárůst o deset procent, což je rychlejší růst, než s jakým Coca-Cola dlouhodobě počítá ve svých plánech.

Celosvětový odbyt podle prodaného objemu nápojů se zvýšil zhruba o tři procenta, nejvýrazněji to bylo v Tichomoří, kde nárůst činil pět procent. Nejpomalejší nárůst se týkal Evropy a Severní Ameriky, kde se odbyt zvýšil o jedno procento. V rámci Evropy se odbyt zvyšoval především v Německu, ve střední a jižní Evropě klesal.

Za celý loňský rok se hrubý zisk firmy zvýšil o 26 procent na 28,33 miliardy dolarů, naopak čistý zisk o 27 procent klesl a činil 8,57 miliardy dolarů. Provozní tržby vzrostly o 33 procent na 46,54 miliardy dolarů.