CzechTourism vábí hlavně Němce a Rusy

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: ctk

Až čtvrtina rozpočtu agentury CzechTourism na marketingové kampaně skončí příští rok v Německu a Rusku. Vyplývá to ze strategie, kterou má deník E15 k dispozici.

Státní propagační agentura rozdělila hlavní země, odkud jezdí turisté do České republiky, do čtyř skupin podle důležitostí. Do první skupiny – označené jako Top – trhy patří právě jen dva zmíněné státy. Více peněz přitom utratí CzechTourism v Rusku, až patnáct procent celkového balíku.

Do druhé nejdůležitější skupiny s názvem Strategické trhy zařadila agentura Spojené státy, Čínu, Jižní Koreu a Polsko. Výdaje na lákání tamních obyvatel do Česka se budou pohybovat v rozmezí od pěti do osmi procent marketingového rozpočtu agentury. Otázkou ovšem stále zůstává, kolik onen rozpočet bude činit, žádná čísla nejsou zatím schválena.

Letos agentura vynaloží na reklamy hlavně díky vydatnému příspěvku evropských fondů rekordních 180 milionů korun (loni 35 milionů, předloni dvacet milionů). CzechTourism například v létě vůbec poprvé propagoval česká města a přírodní krásy na globální televizní stanici CNN. To se ale příští rok nebude opakovat.

„Byli bychom rádi, kdyby se to povedlo uskutečnit tak jednou za tři roky,“ uvedl ředitel agentury Rostislav Vondruška. Ten předpokládá, že příští rok by mohly v zahraničí i tuzemsku běžet kampaně CzechTourismu v hodnotě 250 milionů korun. Toto číslo se nekryje s ročním rozpočtem agentury, kampaně mají přesah z roku na rok.

Podle předpovědí CzechTourismu a spolupracujících organizací utratí zahraniční turisté v příštím roce v tuzemsku přes sedmdesát miliard korun, stále rostoucí podíl Rusů se přiblíží třiceti procentům, na Němce připadne zhruba čtrnáct procent.

Bouřlivý vývoj zažívá příjezdová turistika z Jižní Koreje a především z Číny. Útraty Číňanů se mají příští rok vyšplhat na téměř tři procenta z celkové sumy. Ještě nedávno to přitom byla takřka nula. CzechTourism v poslední době reklamu odráží od příběhů, které se k jednotlivým místům pojí. Jako kanály využívá vedle televize hlavně internet, tisk, plakáty, organizuje setkání touroperátorů nebo výlety zahraničních novinářů. Například v Německu bude příští rok propagace jižních Čech navázána na tamní nové vydání Švejka. V Jižní Koreji se zase bude klást důraz na romantická zákoutí Prahy vhodná pro vyznání lásky.

Jan Kratina: Hotelům se daří nejlépe za posledních pět let